Christmas gifts















Det enda jag har gjort sen jag kom hem från Eskilstuna är i princip bara att packa upp och pyssla om mitt hem. Min tur till Plantagen igår blev en flopp, då alla deras orchidéer såg ut som att de åkt en tur i en tumlare eller som att jag hade hunnit döda dom 4 ggr om. Det blev alltså ingen blomma igår, dock så var jag på stan idag och ordnade både blomma och lite annat som jag ville ha klart. Under julen samlade jag ihop en del gamla bilder som jag fick inscannat och som jag idag har framkallat. Flera timmar gick åt att arrangera bilderna i ramar, klippa, passa in och montera. Det var mysigt att äntligen ha fått till mina fina och dyrbara ramar som har gapat tomma sedan den här tiden förra året. Vissa bilder fick jag leta länge efter, som bilden på min pappa när han var en skolpojke. Jag hade visst lagt allt i hans låda där jag har allt smått som är hans, som hans slips, glasögon mm.  Jag har inte varit i närheten av den lådan på mycket länge... Nu fick bilden där han är 13 år pryda en ram från Lene Bjerre bland andra betydelsefulla bilder.
Jag har ju en ny orchidé, en butik i en av våra många varuhus hade utförsäljning och där hittade jag den fina orchidén, inte speciellt billigt får jag dock tillägga. En vän till mig hade tipsat om utförsäljningen, vilket var bra, men dom hade kunnat sänka priserna ytterligare tycker jag...
Denna gång ska jag vara extra nogrann med att vårda den, jag vill att den ska leva länge och pryda mitt skrivbord.  
Jag fick fina julklappar i år, på bilderna överst har jag lagt ihop de vackra tingen, boken FASHION som jag längtat efter, en bok av Manolo Blahniks skisser över hans vackra sko-skapelser, glasläppen från Åsa Jungnelius för Kosta Boda, en japansk kinomo med vacker brodyr, silverlåda för hemligheter från Day Birger et Mikkelsen, en ståtlig karaff i glas från Olsson & Jensen, en vacker dagbok från Papeblanks i väldigt hög kvalitet samt en söt hjärtformad ring i rosa strass från Rock by Sweden. Jag hoppas att jag inte har glömt något. Tack Sis och Mom samt Morfar för den exeptionellt vackra lådan!
Observera bilden där jag har fotat 2 hyacinter, håll i er, det är jag som egenhändigt har gjort dessa arrangemang! Otroligt va? Nu väntar jag bara på att de ska slå ut och sprida en söt och underbar doft i lägenheten.
Nu är det dags att njuta av allt detta innan läggdags, ett stort trött måln svävar ovanför mig och vägrar ge sig iväg. Ha en skön kväll, den näst sista för året 2010.




Kommentarer
Postat av: Nicky

Åh vilka fina böcker! I like ;)



Önskar dig ett riktigt Gott nytt år och en fin nyårsafton XOXO Nicky ♡


Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...