Tomorrow is the day



Jag kan ärligt säga att jag är helt slut nu. Jag har sprungit runt på stan, mina stövlar som jag klackade om blev som nya, och jag inhandlade de sista julklapparna ihop med 10.000 andra.
När jag kom hem tänkte jag att det skulle vara på sin plats om jag spelade dum, en aning i alla fall nere i tvättstugan som jag haffade när ingen dök upp efter 10 minuter. Väl när jag sorterar upp allt så sätts en nyckel i låset och där kommer grannen med en packning tvätt som var gigantisk. Hade jag haft utsläppt hår så hade jag säkert lekt med en lock samtidigt som jag blinkar med ögonen och låtsas som att jag inte fattar vad som händer. Ja, grannen var snäll, frågade dock om jag hade barn, av nån outgrundlig anledning så hade det varit mer ok att få några maskiner om jag hade haft ett par snoriga saker som springer runt. I vilket fall så kunde jag tvätta nästan allt, kruxet är att få allt tort, med nu är det mesta rent.
Mellan varven till tvättstugan så hade jag min dynamiska tomteverkstad där jag slog in paket på löpande band. Doften av lack, som jag äntligen har fattat hur jag ska göra med för att få de fylliga stämplarna fyllde lägenheten och trots en och annan eldsvåda där näshåren var i fara så klarade jag att ordna med alla paketen utan att bränna ner huset.
Dammsugaren åker fram om ett litet tag, först ska jag hämta upp tvätten och jag har ca en zillion saker att göra innan jag motvilligt sätter mig på ett nedrans tåg imorgon IGEN, på grund av min syster yster har fått punka på bilen. Jag bävar redan nu, jag lär vara ett paket själv när jag kommer fram.
Ryggen är fullkomligt ur funktion, men jag får väl bita ihop tills jag nån gång sent idag kan sätta mig med ett glas rött och kolla på en film. Om jag ens hinner med det.
Kära läsare, pyssla på, och ni som är klara med allt, njut! Imorgon smäller det, sen är det över. Timmarna flyger iväg, så passa på att njuta och för guds skull, behåll julfriden!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...