A cozy sunday...



Det är söndag igen och det är tredje advent. Jag kom på att jag har en adventsljustake som jag har placerat någonstans bra, så bra att jag har glömt var den är. Det var i all renovering och utbyte av alla möbler som fyra händer, två av mina och två av min mammas packade undan allt i silkespapper och bubbelplast i kartonger. Meningen var att jag skulle ta fram allt som packades i en specifik låda när allt var klart, men den lådan har försvunnit in i djupet av mitt förråd. Detta förråd som jag inte kan få in ett hårstrå i vid det här laget.
Det är flera saker, mest prydnadssaker som jag saknar, som jag har letat febrilt efter i lägenheten, men som jag med en suck konstaterat att det ligger i förrådet. Det är speciellt ett, en gammal porslinsfigur i form av en tiger som mina morföräldrar har haft i alla år, men som sedan massor av år finns hemma hos mig. Det ligger på prio nr 1 att hitta den, jag vill ha den framme.
I fredags kom min mamma och hälsade på, vi tog några varv på stan, precis som några tusen andra som var mitt i julshoppingen. Jag hittade några saker som jag ville addera på min önskelista, bland annat en helt ny bok, en gigantisk och tung "Coffie Table Book" med mitt favoritämne: FASHION. Vilken vacker bok. Jag har sökt efter den på olika nätbutiker, den hade inte ens släppts ännu. Jag måste ha den! Det vore inte jag annars, så mycket vackra bilder i färg, hela 150 av tidernas största designers finns representerade med både text och bilder, på engelska.
Vi hade en trevlig dag, vi åt lunch och jag introducerade mina älskade macarons som min mamma inte hade ätit ännu.
Så, idag är det 3:e advent, vi börjar närma oss målet, julafton. Ha en underbar kväll, själv ska jag värma lite vaniljglögg och tända några ljus, även om min adventsljustake ligger nerpackad någonstans.
Puss och kram!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...