Yet again, it´s time



Det är återigen dags att ta tag i mitt hem och ta några tag med dammsugaren och dammtrasan. Tvättsugan har jag missat idag, men det vore så skönt att få allt rent.
Håll i hatten, jag kanske till och med ska julpynta när allt är klart med det absolut enda pyntet jag tar fram varje år, en liten snögubbe i glas som jag fick av min pappa när jag var liten. Jag bor ensam och då känns julen lite sisådär, när jag var i ett förhållande och var förlovad fanns det en helt annan lust att pynta och förbereda sig inför jul. Denna lilla sköra snögubbe har alltså varit med mig i minst 25 år, jag vet inte riktigt hur gammal jag var, men jag vet att jag var liten, har ett svagt minne av när min pappa kom hem och gav mig den, han hade till och med yttekläderna på sig när han lämnade över den.
First things first, det är dags att göra lite nytta, musiken dunkar ur högtalaren och jag känner mig laddad.





Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...