Come here beautiful, let me take you home so I can kill you...


Det finns något som går bortom mitt förstånd, och det är gröna fingrar. Man tycker att jag skulle ha ärvt dessa gröna underverk i rakt nedåtgående led, då kvinnorna i min familj alltid har haft prunkande trädgårdar och en ren djungel av vackra och gröna blommande växter inomhus. Men inte jag. Jag fixar inte det. Här är jag så okvinnlig det bara går att komma. I teorin är jag jättebra på att ta hand om växter och jag älskar att både få och köpa en färggrann doftkälla som ger renare luft och vackrare omgivning. Det är här det börjar gå isär, då jag i praktiken inte klarar av att ha något levande hemma. Gud ska veta att jag har provat, och försökt. Min närmaste omgiving bara skakar på huvudet och skrattar varje gång jag köper en ny orkidé, jag står och väljer omsorgsfullt i flera timmar kan det kännas, enbart för att ta hem denna vackra skapelse och fullkomligt, utan större ansträngning döda den.
Min älskade syster bad mig vara katt och blommvakt när hon njöt av värmen i Thailand senast, och jag kan med glädje säga att jag lyckades hålla liv i katten i alla fall. Blommorna, alla dessa fina blommor hade sett bättre dagar när hon brunbränd kom hem och inspekterade sitt hem. Hon frågade vad som hade hänt, tjaa, jag stod och bet mig lite försiktigt i underläppen och kunde inte riktigt svara. Tack och lov hade hon innerst inne inte väntat sig att blommorna skulle överleva. Hon fick glädja sig åt sin katt istället.
Jag har tyvärr inga blommor alls i mitt hem, förutom en rätt så nyinförskaffad orkidé som fortfarande lever. Det behövs verkligen växter för att få helhetskänslan av ett vackert och levande hem, det räcker inte bara med fina möbler och detaljer. Men det skulle bli en dyr historia för mig. Mycket dyr. Eller så får jag anställa en duktig ängel med gröna fingrar som kan ta hand om det för mig, men det känns lite överkurs. Så, jag fortsätter att ta in dessa vackra levande själar i mitt hem, även om deras liv inte blir särskilt långvariga och njuta på ackord...

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...