I have a dream of a wonderful day in white



Jag har inte kunnat kalla mig för den klassiska och typiska kvinnan tidigare. Jag har haft drömmar i livet, stora och små, och jag har desto mer drömmar inför framtiden nu som jag vill ha besannade. Jag har fått veta att mina drömmar är ibland väldigt olika från andra kvinnors, och väl är väl det, att vi är olika och att vill åt olika håll i livet. Ju äldre jag blir, desto mer funderar jag på olika saker, det är inte mer än naturligt, men med funderingarna kommer den extremt starka viljan att få det jag vill ha översatt till verkligheten. Det kommer med mognaden och jag känner nästan från dag till dag hur mycket jag utvecklas. Jag vill ha förändringar i mitt liv. Vissa är jag mer redo för än andra, men det har hänt mycket dom senaste åren och min vision har ändrats om hur jag vill leva. Allt blir klarare varje dag som går och det känns inte lika skrämmande som tidigare.
En sak är säkert. Jag vill stå brud en dag. Jag vill ha den mest magnifika vita klänningen på denna jord och fest i dagarna sju. Jag vill att jag, en dag ska vara universums mitt och någons älskade fru. Jag vill känna och höra all siden och taft, och lager av tyll prassla på väg till altaret. Jag vill höra Mendelssons brudmarch på orgel överrösta ljudet från mina klackar när jag går på marmorgolvet fram till min älskade. Jag vill vara den lyckligaste kvinnan på jorden. Jag vill känna doftena sprida sig omkring mig från den mest bedårande vackra brudbuketten ett människoöga någonsin skådat. Jag vill att kolsvarta hästar och en högblank svart vagn, dekorerade med vita rosor ska transportera oss i strålande solsken under ett vitt och skört spetsparaply. Jag vill skåla i champagne och skära vår tårta med darrande händer av skär lycka. Jag vill dansa valsen med lätta och lyckliga steg, och jag vill se leenderna omkring mig lysa från vänner och familj.
Jag var väldigt nära att gifta mig för inte så länge sen. Med mannen jag älskade mest av allt. Livet ville annorlunda. Nu är frågan bara, kommer jag att komma dit igen?
Jag har aldrig varit en tjej som redan tidigt tidigt som flickebarn slukat brudtidningar och planerat sitt drömbröllop. För mig har det kommit smygandes, för att utvecklas bara på den senaste tiden, till en otroligt stark längtan.
Det är en av mina många drömmar, att stå en underbar dag i vit klänning, ge mig själv till mannen jag älskar och vara redo för part deux av mitt liv.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...