Mr Louboutin, would you marry me?



Hjärtstillestånd och andnöd följt av habegär utan dess like. Kolla in dessa skapelser. Good Lord, save me. Det här är inte skor, detta är de vackraste av juveler att äga och ha i hyllan i min samling. Detta är den röda sulans förförande rike och du är hjärtligt välkommen att njuta, se och känna. Varje kvinna bode äga åtminstone ett par. Varje kvinna borde få känna dessa konstverk på sina fötter och låta klackarna trippa iväg dom ut i den vida världen. Kvaliteten i dessa hantverk är oklanderlig, designen och materialet är utsökt. När man öppnar dörren till Louboutins värld är det som att gå in i en delikat konfektbutik, full av praliner man vill sätta tänderna i.
Christian Louboutin är född 7 januari 1964 i Paris och redan som 12 åring smet han från skolan för att titta på alla "show girls" på Paris nattklubbar. Han älskade kvinnornas färggranna kostymer med fjädrar och givetvis de höga klackarna. Han säger att det var det som fick honom att besluta, redan då, som liten pojke att han en dag själv skulle designa skor. Han fascinerades av kvinnornas hållning, deras sätt att föra sig, nästan sväva i sina höga klackar och se hur benen förlängdes. Idag är hans motto: "I want to make a woman look sexy, beautiful and make her legs look as long as I can.”
Sedan år 1991 finns hans skor att köpa, 92 började han med den den röda sulan av en tillfällighet då han kände att skon saknade glöd och energi, så han lackade sulan med rött nagellack. Resten är historia, idag är det hans trademark och så sent som 2007 ansökte han om att skydda den röda sulan mot all form av kopiering.
Jag vill gifta mig med Christian. På det viset behöver jag aldrig oroa mig för att klä mina fötter i den mest utsökta av skor som finns att tillgå. Undrar om han nappar på mitt förslag.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...