My dinner on a monday



I lördags hade jag lagat en vegetarisk köttfärsgryta, eller något i den stilen, men jag blev inte nöjd. Den blev sådär. Jag och köket gick inte ihop den dagen, likt alla andra dagar och det värsta med det hela är att det blev 4 matlådor utav det. Så inte nog med att jag åt den när den hade puttrat färdigt, nu är jag tvungen att äta missödet fyra ggr till. Igår var den andra dagen. Tre middagar kvar. Faktum är att det egentligen inte är nåt fel på den, den smakar bra, men när jag väl var klar så var jag så trött på den och inte alls sugen. Idag ville jag verkligen inte ha eländet så jag var tvungen att hitta på nåt annat.
Det blev en Frittata med råstekt potatis, färska champinjoner, havssalt med karljohansvamp, peppar och som kronan på verket, västerbottenost och lite ungersk paprikapulver. Jag hade sparat osten till att göra en gedigen paj och äta med räkor, men jag kommer liksom inte igång. Till frittatan gjorde jag en liten sallad som jag jag alltid äter när jag är i Ungern, mogna kvisttomater med rödlök och havssalt. Delikat friskt och lagom starkt för min känsliga mage.
Så kära läsare, om det är någon som är intresserad av att komma på middag till mig och äta en mustig gryta, hör av er. Ni är välkomna.
Nu är jag mätt och belåten, köket och jag drog jämt idag och jag behöver inte tänka på mat förrän imorgon.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...