My new project





Jag tillhör dom lyckligt lottade som har en större klädkammare i sin lägenhet och det tänker jag givetvis dra nytta av till max. Mina kläder behöver andrum och jag behöver ett rum som jag kan gå in i och inspireras, där jag faktiskt kan se allt jag äger, mot idag, då jag måste memorera vad jag har och vart. Alla mina dyrbara skor är i sina originalförpackningar, vilket är bra, men å andra sidan tar det ett år för mig att hitta det jag ska ha om man inkluderar uppackningen av allt. Mina smycken, alla klockor, småväskor, solglasögon och småsaker har fått var sin förvaringsplats efter att jag gjorde om sovrummet, vilket innebär att dom ligger i separata lådor efter kategori och t.o.m märke (!). Kanske överkurs för de flesta, men detta är det enda sättet jag kan ha en överblick över vad jag faktiskt äger. Jag behöver ha samma system för framförallt skor, mina kära skor. Yves Saint Laurent, Dior, Christian Louboutin, Gucci, Prada, Marc Jacobs, Karen Millen, Jimmy Choo, Dolce & Gabbana mfl gömmer sig i skokartongerna och jag vet knappt vad jag har. Kartongerna är i sin tur inpackade i diverse håligheter där jag har hittat plats och ni kan föreställa er vad som händer när jag ska nångonstans. Jag är redan till att börja med en obotlig tidsoptimist, jag tycker alltid att jag hinner, att jag har gott om tid, vilket givetvis inte är fallet. Ovanpå det ska jag hitta skorna, kanske flera om jag ska välja och packa upp skapelsen, varefter jag lämnar 3:e världskriget efter mig med skyddsplast, papper och lådor överallt. Och jag kommer självklart försent. Jag vet, jag borde börja i tid. Det gör jag också, men någonstans på vägen krymper tiden och det blir bara pannkaka av allt.
Så, det jag försöker säga är att jag behöver ording och reda, och militärisk översyn i min framtida walk in closet. Om inte för min skull, så för alla stackars människor jag har bestämt träff med och jag aldrig hinner. Se så osjälvisk jag är, tänker på att bespara tid åt andra människor. Förtjusande.
Till att börja med måste jag riva ut allt, det står gamla och otympliga garderober från 60-talet därinne, så jag måste bli av med dom. Det ska tapetseras och läggas golv, för att sedan bygga upp det som jag vill ha det med klädstänger, lådor och hyllor. Det kommer att vara öppet, inga dörrar, vare sig till de nya skåpen eller till själva rummet. Därför ska jag hänga upp tunga och vackra draperier på var sin sida av hyllsystemet, likt bild 2. Belysningen ska bestå alldeles självklart av en kristallkrona och det ska finnas en stol, (se tidigare inlägg), eller en bänk. En skön matta under det, den stora spegeln jag har där redan nu och det är klart. Sen återstår bara att flytta in och njuta.
Rummet kommer att blir en blandning av de två bilderna jag har ovan. Jag längtar.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...