My Passion for Fashion



Jag bjuder in er att ta en titt på en mikrodel av min garderob, en liten del av de många platser jag förvarar mina kära ägodelar, mina kläder. Kläder för mig är inte bara tygstycken att dölja kroppen med. För mig är det precis tvärtom, det är med kläder vi kan utrycka oss på bästa sätt, det är med vackra, intressanta, sköna och välsittande kvalitetsplagg vi kan visa världen vilka vi är och framhäva våra kroppar på bästa sätt. Jag har alltid älskat kläder, sedan jag var en liten flicka hade jag en passion för klänningar och att få välja vad jag vill ha på mig. Jag hade turen att vara äldst, så allt jag fick var nytt, min stackars syster fick dras med dom kläderna jag inte ville eller kunde ha längre. Under tonåren utvecklades det sedan till något mer påtagligt, även om ekonomin inte fanns. Kvinnorna i familjen var alltid välklädda, och jag minns fortfarande den första stunden då jag föll för högklackat. Min mamma hade en svart högklackad skinnsko som hon har kvar än idag, som hon dock aldrig använder, men den blev jag vansinnigt förtjust i. När hon väl tog på sig den blev jag alldeles lyrisk över vilken vacker form benen och fötterna fick. Om jag minns rätt så tror jag att jag fick låna dessa skor till nåt event när jag blev äldre, men jag är mycket tveksam. Även om hon aldrig använde dom, då hon tyckte att klacken var för hög, fick jag sällan ens ta i dom. När föräldrarna inte var hemma provade jag dom givetvis, gick fram och tillbaka i huset och blev mer och mer förälskad i de höga klackarnas värld, kvinnlighetens mecka.
När jag sedan hade mitt studiebidrag gick pengarna ganska oavkortat till kläder. Ingen kunde få mig at spara. Medans min syster alltid la undan en liten del, köpte jag istället kläder, skor och accessoarer. Jag slukade modetidningarna redan då, även om jag idag har de vuxna alternativen. Dom riktiga magasinen.
Intresset för mode har hela tiden vuxit, idag hade jag inte varit jag utan mode.
Toppar, kavajer, blusar mm trängs i denna del av garderoben där all världens designer är representerade. Stella McCartney, Burrberry, Acne, Dagmar, Gucci, Armani, Hugo Boss, By Marlene Birger, Jimmy Choo, Blank, Anna Holtblad, Gant, Naray Tamas, Cloé, Valerie Aflalo, Twin Set, Anne Fontaine, Dolce & Gabbana, Christian Dior, Ambiente, Filippa K, DKNY , Karen Millen och mycket, mycket mer hänger bara i denna del av garderoben. Jag längtar till att mitt dressingroom blir färdigt. Då kan jag hänga in allt vackert och luftigt, nu går det inte att stoppa in en nagel mellan galgarna, så trångt är det.
För mig betyder mode att utrycka sig via kläder, skor och accessoarer efter humör, dagsform och tillfälle.
For me, every day is a fashion show and the wold is my runway.

På hyllan överst trängs en del av mina väskor, det är där min älskade Chanelväska ligger varsamt nerpackad i sin svarta box mellan Louis Vuitton och Gucci´s vackra skapelser. De oranga askarna innehåller Hermés intill en annan LV väska. Den fluffiga pälsmössan i arktisk räv kommer från Siberian Heat.
En annan dag öppnar jag den andra glasdörren till den andra delen av garderoben och till den färgkaskad som döljer sig där klänningar och kjolar hänger lika packat.


Kommentarer
Postat av: Laila

Hej! Så underbart att få se lite av din underbara garderob! Har intresse inte bara av mode, kläder och fina material, utan även av förvaring och skötsel. Därför blir det spännande att se när ditt dressingroom blir till! Älskar också accessoarer och blir överlycklig om du även vill visa lite av dem? Ska läsa mer i din blogg senare då jag precis hittat hit. MVH Laila

2010-11-19 @ 14:32:58
Postat av: Silvia

Hej Laila!

Vad roligt att du gillade inlägget om min garderob! Det kommer mer, kul att det finns ett intresse att kika in i mina gömmor och skattkistor! Varifrån har du flyttat och vart?

Jag önskar dig en mycket trevlig läsning och hoppas att jag kan inspirera! Ha en underbar kväll / Silvia

2010-11-19 @ 20:31:28
URL: http://chanelinmydrawer.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...