Taste with your eyes, eat with your soul



Jag är så vansinnigt sugen på riktigt hemlagad mat. Ni vet, mat som får puttra på spisen länge, som låter kryddorna och smakerna gifta sig med varann och låter dofterna sprida sig till de avundsjuka grannarna som passerar förbi min dörr. Jag är demi-vegetarian sedan ett antal år tillbaka men det hindrar mig inte att laga god mat när lusten faller på. Jag saknar inte kött, det enda jag kan känna ett sug efter är när det stekts bacon. Det är den otroligt karaktäristiska doften som gör mig svag. Men jag äter det inte. Min kropp mår inte bra av rött kött.
Jag älskar mat. Jag älskar att laga mat när jag har någon att laga till, som tyvärr inte händer så ofta. Jag älskar konversationen över god och vällagad mat som kocken har lagt ner kärlek på. Vare sig det är jag eller någon annan. Lite vin och en massa timmar adderar upplevelsen av den underbart trevliga måltiden till tusen.
Imorgon är det dags att handla lite enkla men goda råvaror, för att sedan komma hem och komponera ihop en underbar middag. Jag har för vana att alltid ha ett glas rött bredvid mig när jag lagar mat, allt blir så mycket trevligare då. Med färska råvaror av bra kvalitet kan det inte bli annat än bra.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...