The miracle in one cream


Créme de la Créme, de välgörande krämernas Rolls Royce är Elizabeth Ardens storsäljare Eight Hour Creme. Den är verkligen så bra som alla tidningar, modeller och skönhetsexperter utlovar.
Krämen föddes 1930 och tillverkades av fröken Arden själv för att bli den första produkten att bära hennen namn, Elizabeth Arden. Krämen var så effektiv redan vid debuten att fröken Arden använde den för att läka sår hos hennes älskade rashästar. Eight Hour i namnet kommer från att en lojal kund hade använt krämen för att läka hennes sons skrubbsår på hans knän, och såren försvann efter åtta timmar.
Sedan debuten har denna fantastiska kräm uppnått kultstatus och säljs varannan sekund i någon del av världen.
Jag själv använder den givetvis och har gjort så i massor med år. I början hade jag den bara till läpparna för att hjälpa mot sol och vind, men även för att behålla mjukheten. Ganska snart insåg jag att denna mirakelkräm hade så många fler användningsområden. Rivsår, utslag, myggbett, torr hy, sprickor i huden, brännsår var bara några av de områden som den kunde användas med succéartat resultat. Nu använder jag den även som smink för att få lyster på tex ögonlocken när jag enbart bär mascara, som läppglans, för spruckna och kluvna hårtoppar och så mycket mer. Det är bara fantasin som sätter stopp och jag kan inte själv räkna hur många olika användningsområden jag har hittat för den. Jag har en tub, plåtburk, eller den retro glasburken som den gavs ut i först, överallt i mitt hem och i mina väskor. Jag tror aldrig att jag har lämnat hemmet utan en burk eller tub. Och jag behöver knappast springa kors och tvärs över lägenheten för att hitta närmaste tub när jag behöver den. Jag har en ritual på kvällen när jag lägger mig... Jag viker upp det fluffiga duntäcket, sätter mig på sängkanten och tar fram den närmaste tuben. Jag har ca 5 st (vid dagens datum) i olika utföranden och konsistens i mitt sängskåp, inklusive en intensivt vårdande handkräm som jag bara måste rekommendera, speciellt i dagens klimat. Så jag sätter mig och applicerar ett lager på mina läppar och smörjer mina händer. Därefter kryper jag ner bland fluffet och njuter innan jag släcker lampan. När jag vaknar är allt som inte stod rätt till återställt och det är bara att möta dagen.
Om du mot förmodan, helt obeskrivligt konstigt skulle det vara, men ponera att det är så, att du mot förmodan inte har testat denna kräm, så gör det. Goodbye narig hud och allt annat obehagligt. Testa! Men kom ihåg, det finns bara ett original, och det finns bara ett av dig, så ta hand om dig!

Detta kit som är en jubiléumsutgåva fick jag av mina söta tjejer när jag fyllde år senast. Visst var dom snälla?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...