The pomegranate explosion



Idag stack jag ut min näsa i vårt inte så härliga klimat och tog en snabbtur ner till stan för att handla det mest nödvändigaste för att kunna bunkra upp, som en björn som går i ide. Min skapare vad kallt det var ute. Det blåste is och jag kände hur kylan kröp ner under skinnet på mig. Denna hemska kyla gjorde att jag sprang som om jag hade eld i baken för att uträtta mina ärenden, jag ville inte vara ute en sekund längre än nödvändigt. På vägen till bussen hem passerade jag i ilfart förbi en av stans internationella livsmedelsaffärer, och utanför stannade jag till. Jag drog i bromsen och tittade på dessa vackra granatäpplen som i sina korgar utanför butiken lyste med sin underbara röda, härliga färg. Jag har ätit det några ggr förut, dock så väljer jag alltid fel för att det är aldrig så mycket härliga rubinfärgade pärlor i som jag skulle vilja ha. Jag tog tag i en och gick in och betalade. Sedan fortsatte jag hemåt, bussen hade jag missat så jag fick gå. Jag har nog aldrig peppat mig själv mentalt så hårt som jag gjorde på vägen hem. "Kom igen nu, du klarar det, det är uuuunderbart väder ute, du älskar vintern, andas in den härliga luften, känn hur ren och frisk den är..." "Ett, två, ett två, ena benet framför den andra, gud vad bra du är, du klarar det, öronen har inte domnat bort, det bara känns så, se, om ca 15 minuter ser du ditt hus! Sen att det tar ytterligare 15 att komma in i det, det är strunt samma, bra jobbat, kom igen!"
Så här höll jag på, högt mumlandes för mig själv. Jag kastade mig in i duschen så fort jag kom innanför dörren,  svärandes en lång ramsa av inte så vackra ord som skulle genera till och med den mest rutinerade sjörövare. Jag är fortfarande genomfrusen.
Min tanke med mitt inköp var, att med denna antioxidant-fyllda granat försöka fylla på mitt system med vitaminer och stärka mitt immunförsvar. Kanske kan jag piggna till och inte vara ett spöke som jag har varit den senaste tiden. Dock så är jag pigg nu, det ska gudarna veta. Jag tinar sakta men säkert upp och njuter av värmen inomhus.

Kommentarer
Postat av: Annica

börja träna så blir du pigg av det med. ;)

2010-11-19 @ 23:24:54
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Silvia

Det har du så rätt i Annica! Jag har legat efter bra länge nu och det är hög tid att ta tag i min kropp och hälsa. Ha en underbar helg / Silvia

2010-11-20 @ 02:12:14
URL: http://chanelinmydrawer.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...