Thoughts on a train



Klockan är ca halv tre på eftermiddagen och jag sitter på tåget och tuffar igenom ett vitt vinterlandskap.  Jag ser träden svischa förbi från ett fullsatt tåg, det verkar som att det flesta ska träffa sina käresta, sina familjer och sina vänner inför 1:a advent som detta år kom snabbare än väntat. Så sent som igår fattade jag att imorgon söndag är den första söndagen av de fyra som väntar med tända ljus, glögg, pepparkakor och julstök. Julkänslan har fortfarande inte landat i mig ännu, även fast snöflingorna faller och det är en allmänt vacker vinterdag. Jag ser presentpappersrullar sticka upp ur var och varannan påse människorna omkring mig bär på, julbelysningen i stan är uppe och när jag åkte igenom på väg mot centralen var det ett myller av lördagsshoppande tomtenissar som febrilt samlade på sig julklappar.

Jag är på väg ut mot landet, till ett litet rött hus med vita knutar och till äppelträdet vars skugga jag älskade under sommaren. Grenarna är med all sannolikhet tyngda av all snö numer och hunden Solo rullar sig säkerligen lyckligt i snön istället för att flämta av värme i skuggan.

Jag ska försöka vila, gårdagen tog musten ur mig och jag känner hur spänd jag är i hela kroppen av all stress. Jag ska sova och ladda batterierna, kanske ta några promenader om vädret är vackert och blåsten håller sig borta. Jag ska inte göra snöänglar, känner att min skidjacka som jag har med mig från Peak är lite väl i dyraste laget för att jag ska rulla runt frivilligt, det är en annan femma när jag slinter med dalskidan och rullar ner för berget i en rasande fart emellertid. Jag kommer med all sannolikhet att göra en snögubbe, i alla fall om det finns tillräckligt med snö och dokumenterar denna gubbe om han blir till givetvis!

Tåget är försenat och det sköna gunget gör mig extremt trött, ögonlocken är tunga som bly, så jag ska vila lite innan det är dags för mig att ge mig ut i kylan igen. Förhoppningsvis vaknar jag innan jag når Göteborg, vilket är några stationer längre bort än min slutdestination.

Jag inte är en stor glöggdrickare men ändå längtar jag efter att få en het kopp Blossa med mandlar och russin inne i värmen under en filt. Jag är helt slut, over and out dear readers.


Kommentarer
Postat av: Laila

Hej! Ja visst kan vintern vara mysig, när det är vitt och fint överallt!! Hoppas du har det skönt?Har läst lite mer nu, men tyvärr körs ibland ett script som gör att sidan hänger sig och det är även svårt att skriva,eller läsa kommentarer.

Såg i ett av dina garderobsinlägg att du ev har lite saker till salu och du får gärna maila mig bilder. MVH Laila

2010-11-30 @ 21:59:43

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...