Tomorrow, aka D-Day



Jag har en känsla av att sveriges alla fashionistas kommer att festa kungligt över jul- och nyårshelgen i Lanvins kreationer som släpps imorgon. Kl 08.00 slår Shop Online upp den digitala butiken, om du nu inte kan tänka dig att bli ihjältrampad i kön till butiken på stan. Jag kan garantera att det mesta är slut inom ca 30 minuter, men ha förtröstan. Jag är så pass rutinerad vid det här laget, fashion ÄR ju min passion att jag har lärt mig en hel del under åren. Det första lasset som H&M får in försvinner lika snabbt som dom nuddar lagerhyllan. Dom får mest sannolikt in flera lass som kommer i vågor, om ca en månad är t.o.m priserna kraftigt reducerade. Så, frågan är, kan du vänta, eller måste du ha allt igår? Jag tillhör den senare skaran av kvinnor, vill ha allt nu, helst igår, men det gäller att lära sig att ha is i magen, i alla fall i detta fall. Vissa av plaggen kan tänkas vara i begränsad upplaga som tillexempel tyllklänningen på bilden. Det är en gissning från min sida, men av erfarenhet så vet jag att det bara görs ett visst antal av dessa kreationer för att ha nån sorts exklusivitet i det.
Det som är viktigt att veta är att vad du än gör, INTE handla för tredubbla priser på tex Blocket, där folk som har köpt upp större lager lägger ut plaggen och accessoarerna till hutlösa priser. Ha is i magen som sagt. Vi tjejer/kvinnor köper och beställer och skickar tillbaka 3 av 5 ggr. Det finns med andra ord möjlighet att få tag plagget du drömmer om.
Jag själv hoppar hysterin imorgon, jag har is i magen tills H&M sänker priserna och jag kan handla i lugn och ro.
Happy haunting kära medsystrar!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...