Change of plans

 

Jag fick nyss ett telefonsamtal från en vän jag inte har sett på länge, han undrade om jag hade lust att träffas och prata bort några timmar över ett glas vin. Och självklart vill jag göra det, vi har massor att prata om och berätta för varann. Jag älskar dessa spontana samtal som bara dyker upp från ingenstans, det är som att universum känner på sig att jag egentligen skulle ha städat och vill rädda mig från en lördag med det luddiga sällskapet; dammvippan. Jag kan lova att dammet ligger kvar imorgon också, tvätten med så jag säger som Scarlett O´Hara: jag tänker på det imorgon, imorgon är ju en annan dag.

Istället tar jag en lång dusch och gör mig iordning för att träffa min ungerska vän. Mot Grappa och timmar av intensiv konversation, sådär passionerat som två unga ungrare pratar om livet...


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...