Eclectic Interior Inspiration







Är du ute efter en eklektisk stil, dvs en blandning av indiskt, orientaliskt, modernt, färgrannt, varmt och bohemiskt ska du ta dig till Indiska där du hittar just allt detta. Företaget har gått igenom en förbättring under de senaste åren och numer kan i princip alla hitta något som passar just dom. Avdelningen som jag gillar är ju såklart heminredning med möbler och prylar som faktiskt har det mesta.
Mitt hem är inrett med värme och mycket känsla i en elegant klassisk stil med mycket tyger såsom siden och päls, möbler och detaljer i svart, vitt, silver och en del accentfärger som orange och cerise i vardagsrummet, och dovt sidenblått blandad med brunt, nougat och creme i sovrummet. Jag har en kärlek till glas och kristall och jag väljer det gärna när det kommer till belysning, ibland i frostad form. Jag älskar när det andas stil omkring mig, både i det jag bär och den atmosfären jag rör mig i dagligen. Mina känsliga spröt känner av vackra detaljer som gör mig lycklig. Jag har verkligen låtit mitt hem ta tid att inreda och låtit det ta tid att hitta detaljer och möbler som gör det speciellt och speglar mig.
Förut, när jag var yngre köpte jag allt som jag tyckte var fint och därmed blev mitt hem rätt så överbelamrat. Idag har jag skalat av i inredningen och låter några få detaljer tala för sig själv.
Jag gillar indiska, mest för att butiken ger en kick av inspiration, även om stilen är flera världar bort jämfört med min egen.
Bilderna ovan är från Indiskas vår och sommarkollektion och jag gillar färgerna och detaljerna detta år som inte är lika skrikiga som vanligtvis. Dom har mycket i kollektionen som även visas på bilderna, som kan ge ett avskalat och stilrent hem mer färg och personlighet, samt en härlig kontrast mellan olika material, kvalitet och struktur i tyger, keramik, porslin och glas.
Oavsätt om du vill ha det stilrent eller en explosion av personlighet i ditt hem så ska du inte gå all in på någon enskild inredningstil. Plocka lite av varje istället, både efter funktion men också efter platsen som prylen/möbeln ska vistas i. En blandad stil med några få utmärkande detaljer lyfter vilket hem som helst, oavsätt om det är shabby chic, ultramodernt, retro, klassiskt, antikt, gammaldags, bohemiskt eller orientaliskt som ditt hjärta bankar för. En skön balans, en sk röd tråd är viktigt och det skapar ett lugn och en avslappnad miljö byggd på din personlighet. Have fun!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...