Michael Kors iPhone Wallet Clutch



Det är med väldigt blandade känslor som jag lägger upp detta inlägg, jag har ett känsligt och kräset öga för detaljer och kvalitet, och det finns tyvärr saker även från välkända designers som inte håller måttet.
När jag först hittade denna lilla plånbok/clutch/iPhoneväska så blev jag stormförtjust. Vilken bra idé tänkte jag. Den är mycket söt, behändig och väldigt klassiskt chic för oss fashionistas att bära våra iPhones i med stil.
Mina ögon och mitt hjärta ägs redan av en iPhonecase från Jimmy Choo som ni kan se i ett tidigare inlägg som kostar mångdubbla det denna kostar, och just därför tyckte jag att det kunde vara ett sött alternativ till den att varva med, beroende på vart jag ska.
Ju mer jag engagerade mig i hur jag skulle införskaffa denna sötnos, desto mer öppnade sig en massa frågetecken och tveksamheter för mig som jag snabbare än kvickt fick svar på. Min fashionabla mamma beställde denna utan min vetskap, även hon besitter dessa kritiska ögon, och hon gav mig svaren jag letade efter.
Den är ursöt och chic att ha med sig, ID, kreditkort, lite sedlar plus din telefon och en kvinna har nästan allt hon behöver ha med sig. Denna kvinna måste dock enbart välja att messa, surfa och spela spel på sin telefon, för det är nämligen allt som detta case tillåter. Din iPhone sitter så pass stadigt i caset i början att det nästan är omöjligt att ta ur när man ska prata i den. Hela caset blir ju klumpigt att föra till öronen om telefonen lämnas kvar i den. Plocka den in och ut ändå säger ni? - Visst, förutom att kvaliteten på lädret är så pass dåligt att de flesta användare har använt upp 2 st på mindre än en månad. Lädret töjer sig, går sönder och av, och håller inte formen. Fodralet töjs till slut ut och telefonen sitter därefter inte säkert. Även det lilla svarta handtaget lossnar då lädret töjer sig med tiden och med telefonens tyngd/användning.
Använd headset säger ni nu? - Visst, det går fint, men du har samma problem om du vill använda kameran i telefonen då du behöver plocka ut den även då.
Så, om man bara ska ha den någon gång ibland, kanske bara för en utekväll då man bara ska messa så är den superchic och snygg. Används den dagligen dock eller oftare än någon gång ibland så kan jag tänka mig att den lätt kan orsaka psykbryt hos stackars tjejen som febrilt fipplar med sin snygga fashioncase för att besvara det efterlängtade samtalet från prinsen. Eller orsaka en lätt hjärnblödning då hon vill fånga sekunden och bevara den på ett foto. Allt medans männen tittar på oss och skakar på huvudet, - att dessa kvinnor bara orkar...
Jag ska inte köpa någon, för mig är kvalitet a och o, även min mamma skickar tillbaka sin. Kvalitet över design, design över funktion är min stege, jag tummar inte på priset för att få en vara som består. Om ni inte tycker att min recension räcker och har ytterligare funderingar kan ni läsa omdömena på Apple Store som köpare har lämnat, där det skrivs både ris och ros om produkten. Alla tycker olika, smaken är ju som bekant som baken, delad.

Michael Kors iPhone wallet clutch hittar du på Michael Kors hemsida, www.michaelkors.com, eller The Apple Store för ca 600:- i färgerna beige, svart och snake.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...