The dress is mine



Nja, inte än men snart. Jag har sneglat, dregglat och har haft hjärtklappning på grund av denna klänning sedan jag först såg den på Netaporter.com. På ett bra sätt. På det där habegärs-sättet och med viljan och vetskapen att denna klänning en dag ska bli min.
I Västerås nyaste galleria Igor, finns den fina butiken med den trevliga personalen Front Row, som bara säljer grymt snygga kläder för både killar och tjejer med fina märken som Sand, By Malene Birger, Hugo Boss mfl. Där inne finns denna klänning från By Malene Birger och när jag äntligen fick jag se den live efter att bara ha suktat efter den på nätet blev jag ännu mer förtjust. Detta var flera månader sedan. Nu, efter alla dessa månaders väntan, små glimtar in i butiken för att se om den hängde kvar, tankar på den och drömmen att äga den, gick jag  till slut in igår och fick hjälp av den söta tjejen Lovisa som jobbar där. Nu är klänningen mer eller mindre min. Den är undanhängd i väntan på att jag ska komma in och hämta den och äga den. Som jag längtar!
Klänningen betyder mycket för mig, både för att jag har velat ha den så vansinnigt länge och för att den ska vara den morot för mig att gå ner dom kilona jag behöver för att komma i form. Klänningen är nämligen minst 2 storlekar för liten, så jag har på det sättet något att kämpa för i den tuffa utmaningen att tappa de envisa kilona som har okuperat min kropp. Jag kan tydligt se framför mig hur jag lätt kan dra upp dragkedjan i sidan, kliva in i mina svarta Louboutins och bära min Gucciväska till, samt det nya armbandet från Rodrigo Otazu som ni kan kolla in några inlägg längre ner.
Det är helt underbart när man känner så mycket för ett plagg som jag gör för denna klänning, som kommer att bli en av mina stora favoriter i min fantastiska garderob.
Tack igen Lovisa för hjälpen och jag kommer så fort jag bara kan!
När klänningen hänger i min garderob och kilona är ett minne blott ska det bli ett sant nöje att ringa tjejerna och planera en fantastisk utekväll med vin och skratt.
Mission in progress!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...