Michael Kors S/S 2011























På begäran av min lillasyster visar jag nu upp vår och sommarkollektionen signerad Michael Kors. Hon älskar hans design och jag kan se varför hon gör det. Hon klär sig mycket stilrent och enkelt, men alltid kvinnligt och elegant och hon har för det mesta bara avskalat i smyckes- och skoväg.
Dock så har Kors kollektion fått mig något fundersam denna säsong. Vad i hela friden gör den beiga, löjliga, fula och urtvättade fiskarmössan på catwalken? Har jag missat nåt? Den hör verkligen inte hemma på en catwalk ihopparad med en klassisk dräktklänning med paljetter, eller alla andra plagg som jag helt ratade. När jag arrangerade bilderna så fick jag faktiskt välja bort en del ur visningen som var hutlöst fult. Hade han kommit med det i Project Runway hade han åkt ut med huvudet före för min del...
Färgerna är subtila och naturnära, och det mesta liknar en bättre basgarderob, (som jag vet att min syrra gillar), med inslag av den starka cerieserosa och solgula accenten som jag faktiskt faller för. Därutöver har han skräddat små figurkramande kjolar och klänningar ur en ryamatta i både skogsgrönt och rosa.
Betydelsen för en hel och komplett garderob, vare sig det är vår eller höst är ju att ha en bra kostym i ett bra material och en lugn färg, en klänning som går att dressa upp och ner, en stor stickad kofta och en trench. Har man allt detta så krävs det inte mycket för att få en varierad symfoni närmast kroppen efter humör och behag. Jag gillar enkelheten i Kors kollektion och jag bara älskar de fladdriga byxorna i olika utföranden med paljettbyxan i guld i toppen. Vitt i massor och ett tunt läderskärp ramar in den kvinnliga formen.
Ju mer jag tittar på kollektionen desto mer gillar jag den, dessutom älskar jag hans sätt att blanda luxurösa material som siden med stickat, cashmere och linne, paljetter och mjukaste skinn. Hans plagg utstrålar för det mesta ett bekvämt, slappt och skönt mode med en kvinnligt elegant twist.
Så syster yster jag förstår varför du gillar honom. Men för guds skull, om du tar på dig en fiskarmössa så slutar jag prata med dig! Okej när vi fiskar, men det händer ju aldrig så hands off!

Ps. Jag kan utlova att Michael Kors höstvisning slår det mesta i mitt tycke so far. Den är helt fantastisk och jag har inget att anmärka på. Jag älskar den och är helt kär! Den kommer givetvis att läggas upp på bloggen i sinom tid. Ds.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...