Hydrangea dreams

 

Beskåda bilderna från Mulberrys vårkollektion, havet av hortensior och de eldigt rödhåriga modellerna som har fått inspireras av den populära serien "Mad Men", likt andra stora märken som exempelvis Louis Vuitton, som dock var först ut med att haka på trenden att klä sina modeller som de strikta och välklädda fruarna i 60-talets USA.

I ärlighetens namn så känns det som att Mulberry har misslyckats i sin kampanj för sin väskkollektion, då det enda jag tittar på när jag ser bilderna är omgivningen, de pastelliga färgerna och oskärpan som med all sannolikhet är tänkt att återskapa den glammiga 60-talsandan som råder över plaggen och omgivningen. Väskorna kommer i andra hand för mig som älskar de vackra, fluffiga pastelldrömmarna till blommor som enligt mig äger och tar över bilderna.

Jag är inte så mycket för väskor från Mulberry, den enda väskan som tilltalar mig är den svarta och klassiska Bayswater vilket jag kommer tillöka min samling med så småningom, eller en datorväska i samma stil. Jag är mer för deras accessoarer som dock var bland de första på marknaden, såsom deras nyckelringar och väsksmycken. Idag har varje märke med självaktning, i rent komersiellt syfte tillverkat sina egna accessoarer som ett sätt att nå ut till fler kunder och plånböker och för att väcka ännu mer habegär för saker som inte nödvändigtvis kostar skjortan för köparen, men som genom försäljningen ökar modehusens omsättning radikalt.

Med tanke på att jag blev smått förälskad när jag såg dessa bilder tänkte jag bjuda er på dom och hoppas att ni gillar dom lika mycket som jag gör.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...