By Malene Birger S/S 2011

















Ett av mina favoritmärken är danska By Malene Birger som varje år kommer med otroligt feminina, tuffa och mycket användbara kollektioner som håller länge. I min garderob trängs galgarna med underbara koftor, blusar och klänningar från BMB, hennes plagg funkar till alla tillfällen.
Det är mycket uniformskänsla i kollektionerna till vår och sommar från de flesta modehus, med naturfärger som beige, kakhi, grönt, grått och brunt. Jag älskar de vida, långa och fladdriga byxorna i svala färger och notera även här den nya längden på de snäva byxorna som återkommer på nästan varje runway. Längden på klänningarna är maxi, mycket draperingar och lugna färger. Bronstoner och metallic förekommer och Melenes älsklingar; tunikan och storskjortan finns givetvis i många olika skepnader, material och färger. Som alltid stora smycken, stora rymliga väskor och skärp i midjan på var och varannan kreation för att markera och lyfta fram de kvinnliga formerna.
Min favorit är den långa maxiklänningen på sista bilden i gult och hudfärgat, outfiten på bilden bredvid med guldiga byxor oxh rosa blus, som förövrigt är en färgkombination som jag tycker är ursnygg och ska använda flitigt under våren och sommaren, samt den cremefärgade, draperade klänningen på det näst sista bildkollaget.
Jag tröttnar aldrig på BMB och hennes tolkning av feminina och mycket användbara plagg som aldrig verkar gå ur tiden och är lätta att uppdatera säsong efter säsong. Vilken är din favorit?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...