Darling Louis









Idag var det inte vilken katalog som helst som tungt landade i hallen i ett tjock vitt kuvert. Det var nämligen vårens aptitretare, Printemps/Été katalogen för skor från Louis Vuitton. Det är alltid lika roligt att få den vackra, stilrena och påkostade katalogen där underbart vackra bilder på väskor, skor, accessoarer och kläder visas på vackra modeller och fantastiska platser. Det värmer alltid extra mycket när jag lyfter på katalogens pärm och hittar en lapp där de första orden lyder: Bäste kund...
Ibland, beroende på vad som skickas ut är det till och med handskrivna meddelanden bifogade eller så kan det komma en hälsning helt apropo inget på ett vykort när man minst anar det. Det är kundvård på hög nivå.
För att underlätta för kund och säljare finns varje liten detalj om mig och alla kunder i databasen om vad man har handlat och när. På det sättet anpassas utskicken och nästa gång man besöker butiken kan säljaren läsa på vad kunden redan har. Jag har en vän, Niklas som jobbade i butiken på Birger Jarlsgatan, som idag tyvärr inte jobbar kvar, men det var alltid en fröjd att gå in och hälsa på. Det var inte ofta som jag lämnade butiken tomhänt och lite smålullig på den Moët & Chandon som serverades på silverfat under tiden som jag valde och bestämde mina inköp. Det kunde lätt bli två glas bubbel som förföriskt ingav ett lyckorus bland dessa väskor och skor, i ett av världens mest exklusiva butik. Dessutom är butikbiträdernas minne och koll är slående. Vid några tillfällen när jag var besök/jakt efter något nytt kände alla igen mig och visste vad jag hade handlat och av vem. Om inte Niklas fanns på plats i butiken, var på lunch eller annan rast så hämtades han upp med orden: "Din kund som köpte "Suhali" är här!" Då flög Niklas upp med lätta steg och luftpusskalaset var ett faktum! ;-)
Det finns några skor i den exklusiva katalogen som jag bestämt dregglar efter, eller vad sägs om ett armband i guld med diamanter, safirer och granater för 177.000 SEK?
Får nog ta en tur till mitt älskade Stockholm och prova lite skor...



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...