Just fabulous!

 

 

Så äntligen har jag fått hem detta fantastiska armband. Som jag har längtat! Designern är ingen mindre än den argentiska Rodrigo Otazu vars kreationer är häpnadsväckande. Halsband, armband, ringar och örhängen fullt med gnistrande stenar och kristaller i regnbågens alla färger, i fantasifulla och drömlika utföranden som lämnar den mest svårimponerade med förtrollade ögon och habegär. Och jag var en av dom. Så länge som jag dregglat efter detta armband för att till slut äga den. Att Carrie har på sig den i SATC 2 gör ju inte saken mindre intressant, jag äger nu flera smycken och accessoarer från både serien och filmerna, ganska oplanerat faktiskt. Flera gånger när jag har tittat på serien och filmerna har jag sett glimtar av vackra smycken som jag själv har i mina gömmor.

Armbandet är fullt med vita kristaller, gula, lila och gröna stenar, samt en riktigt stor gnistrande lila kristall. Den är tung och gedigen och är helt fantastisk på. Jag ser framför mig hur jag har mina blåa Moschino jeans, mina svarta Louboutins, ett vitt linne och min svarta BLANK kavaj, samt detta armband. Till det en Ted Baker clutch och jag är redo för världen!

För att göra det lite roligare så fick jag med en ask till armbandet som inte heller går av för hackor. En stor svart, krokopräglad ask innehållande en sidenpåse med sidenband är armbandets lilla kryp-in och på påsen dinglar en silverpeng vars baksida är graverat med: Dreams are a big part of my reality, Rodrigo Otazu. Made with LOVE. Helt bedårande!

Jag vill tacka underbara Sandra på KyssJohanna som packade in smyckena jag beställde med kärlek och omtanke, askarna var i sin tur också inslagna i silkespapper. Att vi också pratade och hade ett långt och trevligt samtal om vår stora kärlek till Chanel och vackra saker var extra trevligt! Jag kan nu med säkerhet säga, att det finns i alla fall en kvinna till som är lika noggrann med att vårda sina skatter som jag är. Det är det speciella sättet som får mina väninnor att se dubbelt när jag torkar av alla smycken, väskor mm efter jag har använt dom med en mjuk microfibertrasa, för att sedan omsorgsfullt lägga ner dom i sina tillhörande askar och sedan i lådorna som dom är strikt kategoriserade i. Överkurs? Nej. Det är på detta sätt de håller och bibehåller sin gnista och skönhet längst, som för mig är viktigast. Samma med kläder. Jag tror inte på slit och släng, dock så innhåller min garderob givetvis plagg som är avsedda för att slitas.

Hoppas att du hör av dig igen Sandra, du har en ny vän i Väserås!

Nu var det ju inte bara det drömlikt fantastiska armbandet som var i paketet, utan även detta halsband...

 

 

Den stora älskaren av macarons som jag är kan ju givetvis inte motstå detta fantastiska "Blueberry Macaron" halsband från Q-Pot, också från KyssJohanna. Hur söt är inte detta smycke med den otroligt verklighetstrogna macaron som man bara vill sätta tänderna i? Tre vackra, gnistrande svarowksi stenar glittrar på den kämiga "fyllningen" och en söt guldrosett hänger på den 60 cm långa kedjan med Q-Pot´s logga.

Asken fick mig att fnissa till, den är rosa och avlång och utan att jag egentligen fattade vad jag sa så utbrister jag: "Men, det är ju en sån ask man brukar få macarons i!" No shit Sherlock, det var ju en macaron i... Efter några sekunder så rasade poletten ner och jag skrattade åt mig själv.

Tack igen för otroligt bra service och trevlig personal på KyssJohanna, samt för ert utbud av smycken där det finns något för att passa alla! Vi hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Silvia! Jättefin blogg,gjorde min söndag underbar!

Kul att du gillade smyckena!!dom e ju verkligen fantastiska! vi hörs:) ha det lovely!XOXO

2011-01-30 @ 18:30:41
URL: http://kyssjohanna.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...