Just suck it up!



Verkar som att det är många beslut som tas idag, en del större än andra, men det är dock beslut jag får leva med ett tag framöver. Nu gott folk, nu är det dags för mig att minska några storlekar och äntligen gå ner i vikt. Jag har gräsligt många kilon att tappa och det kommer att bli ett tufft jobb, men jag står inte ut längre med att garderoben som är fullproppad av kläder bara hänger där och inte kommer till användning. Jag har absolut inget att ta på mig längre då det mesta av storlekarna är 34-36 och för att förtydliga mitt dilemma, låt mig enkelt säga att jag inte är den storleken idag. Jag bävar för att behöva klä på mig, lusten till att göra roliga saker försvinner helt när man inte trivs med sin kropp. Inom en överskådlig framtid, om jag håller mig till det jag har lovat mig själv, ska jag kunna använda kostymer, klänningar, kavajer, byxor och kjolar igen, mycket som jag aldrig ens har haft chansen att använda. Några av dessa oanvända plagg är byxor med skinndetaljer från ACNE, kostymer och dräkter från By Malene Birger, diverse klänningar från olika märken, plajettkoftor och kavajer, toppar, blusar och linnen.
Jag har gjort en likvärdig viktras för många år sen och lyckades bibehålla formen och storlek 36 i många år. Allt gick åt skogen dock i mitt sista förhållande då jag blev bränd och förkolnad, och därefter gick det bara utför. Med tanke på att jag har gjort denna resa förr så vet jag precis hur jag ska göra, så nu är det bara för mig att hålla hårt på en sträng diet och försöka röra på mig i den mån jag orkar.
Nu när jag har skrivit ut det här på bloggen känns det som att jag har offentliggjort det, tidigare, i en ganska lång period har jag bara sagt det och det har runnit ut i sanden.
I och med detta kommer jag att kunna klä mig såsom mitt fashionista jag kräver, och det kommer därför  också spegla av sig på bloggen i form av mer fashion och mer djupdykningar i mina garderober.
Håll nu tummarna för mig!

Kommentarer
Postat av: shakke

Hej!

Lycka till mig dieten, håller också på och har gjort de i 3 veckor!



Just nu har jag frågestund på mig blogg. Gå gärna in och ställe n fråga är du gullig!



Kram

2011-01-26 @ 14:45:54
URL: http://letmeguess.blogg.se/
Postat av: GUEVACCI

Har kört igång veckans blogg, anmäl dig gärna :D

2011-01-26 @ 18:18:41
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: GUEVACCI

Hejsan, veckans blogg vinnare dyker upp ikväll så håll utkik ;) anmäl dig till dagens blogg om du har lust också :P

2011-01-27 @ 05:35:12
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Lycka till och tack för de fina Dyrberger smyckena från din vintage shop som nu har kommit fram! Helena

2011-01-27 @ 16:27:59
Postat av: Linnea

fin blogg!

hur e de? (a)

2011-01-27 @ 21:08:20
URL: http://liinneaaz.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...