Girls night in





Igår väcktes jag av att telefonen ringde feblirt och personen som ringde inte gav sig i första taget. Jag var tvungen att till slut kolla på telefonen när till och med sms:en började pipa och ramla in. Yr i bollen efter att bara ha sovit några få timmar insåg jag vad som var på g. Vi skulle ha en spontan tjejkväll, något som normalt tar veckor att planera skulle nu äga rum på stört och på kvällen skulle det bli av!
Fyra tjejer, en äkta man, tre katter och en hund hade en underbart rolig kväll hemma hos Dijana och hennes man Samir. Till förrätt hade Dijana egenhändigt lagat en fransk löksoppa, till varmrätt var det kryddiga, grillade kycklingvingar med potatis och en sallad med mozarella, körsbärstomater, lök, vitlök, citron, ruccola och en god olivolja.
Ingen av oss, inte ens djuren är från Sverige, skönheten Farinaz som står bredvid mig på första bilden är från det vackra persiska riket, Dijana som sitter ner är halvungersk och halvkroat, och söta Sheela på nedre bilden kommer från vackra Filipinerna. Dijanas man är från Kroatien, men dom har i många år bott i Italien, så katterna är italienare och vovven Lejla kommer från ett dogrescue i Rumänien. Jag själv är ju helungersk så vi har alla rytmen och passionen i blodet så det blev inte alls oväntat att vi alla mellan rätterna stod upp från våra platser och dansade merengue, bachata, salsa, samba och house i köket där vi hittade plats runt köksbordet. Vi hade så vansinnigt roligt, musiken dånade ur högtalaren och svetten lackade i pannan av värmen vi åstadkom av all passionerad rörelse till musiken och ugnens och spisens värme som fyllde köket med underbara dofter.
Allt blev så spontant och skratten tog aldrig slut. Vi hade ingen möjlighet till att prata som vi brukar, men vad gjorde det när vi hade så roligt?
Vi har alltid, varje gång vi ses otroligt trevligt, och jag får verkligen hoppas att våra planer som vi nu har diskuterat och planerat i flera år ska bli av, nämligen att åka till Amsterdam eller Rimini och dansa loss, dricka goda viner och bekanta oss med de vackra italienska männen i Italien.
Jag tackar för en underbart rolig kväll och ser fram emot nästa gång vi ses igen!

Bilden på oss är tagna för två sommrar sedan på Å, vår favorit uteservering i Västerås.



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...