Spring in my heart



Jag har nog sällan längtat så mycket efter våren som jag gör nu. Iband känns det som att hela min existens hänger på att det ska bli varmare ute, i alla fall plusgrader, att solen står högre och buskarna knoppar, och att fåglarna kvittrar vid gryningen. Hela den här vintern har sedan sitt fientliga intågande stört mig och försatt mig i ett lågt tillstånd, likt en björn som har gått i ide.
Vad jag längtar efter påsken, inte för högtiden i sig, utan för att det innebär nytt liv, en påbörjad grönska med olika lökväxter såsom tulpaner och påskliljor. Lyckan är obeskrivlig när gruset och alla småstenar städas upp på alla trottoarer och vid en promenad upptäcker små musöron på buskar och träd och ser småfåglarna bada i dammet vid trottoarkanten. Som jag längtar...
...efter ljusa morgnar och ljusa kvällar och att inse att det är hög tid för att putsa alla dammiga fönster. Fastän jag avskyr det så innebär det att våren och sommaren är på g och jag gör det gladeligen.
Snälla vintern, kan du dra åt varmare breddgrader?



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...