"You are fun in Abu Dhabi!"











Jag har ingen aning hur många ggr jag har sett SATC filmerna, för att inte tala om serien, men på nåt underligt sätt får de mig alltid på jättebra humör, jag skrattar, ler och lever mig in i dessa tjejers liv som må vara ett filmiskt drömliv, men ack så härligt. Det är fantastiskt när jag fortfarande skrattar så tårarna rinner åt de spontana kommentarerna, blickarna och hur dessa kvinnor ibland är så typiska kvinnor. Jag kan fortfarande inte sluta le efter att ha skrattat högt för mig själv på min divan, med filmen i datorn och datorn i knäet, då Samantha får alla utslängda ur det förstklassiga hotellet och de måste ta en vanlig "skitbil" till taxi till flygplatsen för att flya hem. Det roliga var när Carrie inser att henner pass är borta och de måste åka tillbaka till souken där hon hade glömt det, och Miranda försöker hindra taxichafförerna att lasta backluckan med dyrgriparna till resväskor, då det enda hon får fram är: "La la la la la". Hysteriskt roligt, men man måste givetvis se det...
Kläderna är fantastiska, smyckena och accessoarerna likaså, jag lyckades dessutom haffa en bild på Carrie i det vackra smycket som kommer att pryda min .... Ja ni vill bra gärna veta vad det är, ha tålamod kära läsare, det kommer!
Personkemin mellan tjejerna är fantastisk och på nåt sätt tycker jag att det kom igenom rutan på ett extra speciellt sätt i denna film. Jag har en stor kärlek till dessa karaktärer som jag vet att ni medsystrar, tjejer, kvinnor förstår och delar med mig. I helgen tror jag att jag ska låsa in mig, duka upp nåt gott och mata min DVD med alla de 10 säsonger som finns i min box, från första början till sista repliken.
Abso-fuckin-lutely, det är bestämt, nu önskar jag bara att jag hade haft en flaska rött att njuta av, det vore pricken över i-et.
Jag växte upp till denna serie, den har följt mig under hela mitt tonårs och vuxenliv, jag har lärt mig massor om kvinnor och om män under vägens gång och dessa tjejer har varit mina obetalbara, bästa vänner som jag alltid har kunnat räkna med och som alltid fått mig att le. De olika personligheterna som de representerar kan varje kvinna relatera till, känna igen sig i och leva ut hämningslöst. Att vara kvinna är fantastiskt, glöm aldrig det! På med klackarna, bling-blingen och attityden och du kan erövra världen genom att vara så fantastisk som bara DU är.

Remember, you are fabulous baby!

Kommentarer
Postat av: HANNA

Kul att du är med på veckans blogg! <3

2011-01-24 @ 07:41:48
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...