Blackballoon for tasteful interior

 

Emellan inlägg här på bloggen tillbringar jag många timmar med att hitta nya intressanta designers, sköna butiker online och givetvis ny information och inspiration, allt för att ni ska få ett sånt varierat utbud av inlägg som möjligt och känna glädje när ni läser min blogg.

En sådan inspirerande och intressant webshop är Blackballoon som jag genast föll för. I mitt letande hamnar jag på otaliga inrednings- och klädbutiker som säljer det extremt tröttsamma shabby chic-stilen, allt är gulligt, fullt med spetsar och avskavda kanter och det är vitt, vitt och vitt och så lite rosa. Jag har själv haft den perioden i mitt liv där varje millimeter av min lägenhet ockuperades av rosor, fluffiga söta kuddar, lantlig inredning och sidenrosor i massor.

Jag är dock glad för att den stilen är passé hos mig, och att jag hade den när det fortfarande kändes lite nytt och Rachel Ashwell hade sina program på nån av betalkanalerna som jag slaviskt följde. Idag man upp tusentals träffar om man söker på shabby chic på tex Google eller Tradera. Det är absolut inget fel med den stilen, ta mig inte fel, men det är så mycket kring det där att man lätt tröttnar. Ungefär som att lyssna på radio där samma låtar spelar precis hela tiden.

Företaget Blackballoon har en stilren och klassisk touch med återförsäljare som Day Birger et Mikkelsen Home, Tine K, Heyland Whittle och små handplockade märken som inte har etablerats fullt ut ännu. Själv köper jag mycket av det som Day Home har i sina kollektioner för hemmet, jag plockar nogrannt ut godbitarna som jag parar ihop med en del asiatiskt från tex Kina, klassiska möbler och annat som piffar upp mitt hem och ger den en känsla av att det är jag som bor där. Poängen är att blanda olika stilar för att undvika det enformigt monokroma och skapa ett ombonat hem med liv.

Blackballoon ägs av Jenny och webshopen har ingredienserna och dom små godbitarna som piffar upp vilket hem som helst, oavsätt stil. Så kika in, jag kan lova att det finns något för alla smaker!

 

På kollaget ser ni tingen som jag har handplockat ur Blackballoons sortiment, och som snart kommer vara på väg till mig och addera en extra "flair" till mitt hem.

Day Home Wood Doll 350:- nu 250:-, Day Dome 625:-, skål från Tine K i storleken M, doftljus från Heyland Whittle i doften Vanilla, Coconut & Blackpepper, samt en vacker rosendoftande tvål 90:-, också från Heyland Whittle.


Kommentarer
Postat av: Nicky

Så vackra saker och precis i min stil! :) XO


Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...