A treasure from Furla

 

Denna skatt från Italienska Furla fick följa med mig hem från min resa till Budapest och det var garanterat kärlek vid första ögonkastet. Det är underbart när något kallar på en från ett vackert ordnat och perfekt avvägt skyltfönster, och kärleken blir besvarad.

Halsbandet är gjort i mässing och de stora härliga pärlorna är i keramik. Med andra ord är detta ett stort, tungt och gediget statementhalsband i en vacker somrig färg som för mig var oemotståndligt och mycket svårt att missa. Halsbandet ligger som en dröm runt halsen och brer ut sig ståtligt, likt något som Cleopatra kunde ha burit på den tiden det begav sig.

Jag funderade länge på om jag skulle köpa de matchande örhängena till, det hade lätt kunnat bli för mycket av det goda, men faktum är att more is more i det här fallet. Det kräver sitt tillfälle att använda både halsbandet och örhängena, men det ligger inte mer än rätt i tiden att ha mycket smycken och att synas, likt de stora modehusens kampanjer både för våren och sommaren, som för hösten och vintern i år.

Jag är mycket nöjd med mitt köp och ser fram emot att glänsa med denna vackra skapelse var- och när som helst till det klassiskt enkla som jeans, ett vitt linne och en svart kavaj, som därmed utgör en exellent kombo och är helt rätt alla stunder på dygnet.

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda Bolund

Goddag! vad trevlig dina poster verkar vara. lär verkligen att läsa din blogg igen. (: Hoppas du har en bra dag =)

2011-06-27 @ 22:06:32
URL: http://jade.se

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...