Oups I did it again...

...again and again...

 

Älskade vackra saker. Inom loppet av en vecka hittade alla dessa vackra ting hem till mig, vissa är på g att skeppas, medan andra redan pryder sin plats antingen i min garderob, i min make-up väska eller i min fristad, mitt hem.

Det enda som inte är mitt ännu är den ljuvliga kudden från MIMOU som snällt får vänta tills jag kommer hem från min resa till Budapest, då den ska pryda den svarta lilla sammetsfåtöljen som sedan förra söndagen står i min hall.

Silverrenen är i nysilver och kommer från Day Birger et Mikkelsen och SOM jag har suktat länge efter den! Jag fullkomligt älskar inredningsdetaljer i silver, och allt som kommer från den danska duon inom just inredning får mig på fall. Design är som bekant allt som oftast dyrt och denna ren är inget undantag. Men nu är den dock äntligen min och är på väg hem till mig as we speak, och jag håller tummarna att den hinner levereras innan jag åker iväg. I samma paket finns halsbandet från min andra favoritdesigner, Malene Birger i silver och svart läder, och jag bara längtar att få bära den runt halsen, så tungt och gediget. Båda av dessa märken har den utsökta skandinaviska designen som jag dyrkar och hyllar mer och mer för varje säsong, så tidlöst och elegant. Inredning, accessoarer och kläder, jag kan bara inte få nog.

Även byxorna kommer från By Malene Birger S/S 11, och även fast jag hade siktet inställt på samma byxa fast i guldlamé, kan jag känna att jag har gjort ett bra köp och är nöjd. Guld är guld, lamé är lamé och kombinationen av det båda känns något begränsande. Dessa är svarta eller mörk-mörkblåa som jag vill få det till (vilket den söta expediten inte alls höll med om), och är av den anledningen mycket användbara. Jag har en känsla av att jag kommer att bo i dessa ihop med höga klackar, linnen, blusar och stora smycken denna sommar, men även en bra bit in på hösten och vintern.

Färg och sommar hör ju ihop, så vad passar inte bättre än det perfekt koralliga och krämiga läppstifet på läpparna? Jag har äntligen hittat en fantastisk nyans från Estée Lauder som passar mig, min ljusa hy och blonda hår träffsäkert och trendriktigt. Portofino Coral, nr 59 ger mig en fantasktisk glöd och är pricken över i:et till en perfekt lagd make en ljummen sommarkväll.

Den vackra korallfärgen återkommer i det lyxigt delikata armbandet som jag inte kunde låta bli, och som hör till ringen som jag nyligen visade i bloggen, scrolla ner så får du se!

Möbler, smycken, inredning och fashion, har jag nämnt att det är min passion?


Pallen i zebra kommer från InterStil och står numera i mitt vardagsrum, armbandet är från ASOS och mascaran från Helena Rubensteins Lash Queen Sexy Black.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...