All women, get nude!

 

Den enligt mig mest smickrande väskan för en kvinna är utan tvekan clutchen. Det är så oerhört kvinnligt att bära den under armen eller i handen till höga kvinnliga klackar och välmanikyrerade naglar.

Jag älskar den lilla och behagliga väskan som passar alla dagar, vardag som till fest och rymmer det viktigaste vi behöver. Jag är ingen kvinna som bär med mig halva lägenheten när jag går hemifrån i en Mary Poppins väska som man kan trolla fram det mesta ur. Jag har alltid beundrat kvinnor som bär med sig sitt liv på axeln eller i armvecket och Gud vet att jag har vänninor som är riktiga exempel på det. En killkompis till mig, Roger säger alltid att det finns ingen större bakteriehärva än just kvinnors handväskor. Jag håller med i en del fall, speciellt efter ett morgonprogram jag lyssnade till på radion en morgon. Det diskuterades febrilt om vad kvinnor har i sina handväskor och de som ringde in gav en del exempel. Allt från gamla och ruttna bananer till mindre trevliga saker gömde sig i de bottenlösa kvinnobagagen.

Till vardags använder jag min Louis Vuitton GM Neverfull, och som namnet antyder får det plats mer än jag orkar bära på. Precis allt får plats i den när jag är ute på stan och ränner men jag har som vana att plocka ur den varje gång jag kommer hem. Inget mer än det nödvändiga får vara kvar och jag dammsuger ur och torkar den ren ofta och väl.

 

Dessa väskor är bara några av mina abslouta favoriter till våren. Den första är från Marc Jacobs och den kommer jag äga inom en snar framtid, jag fullkomligt älskar den! Detsamma med den bredvid från Reiss, jag älskar den stilrena formgivningen, det mjuka lädret och den underbara nudefägen som lätt är min favorit för våren och sommaren. Kvinnligare än så kan det knappast bli!

Jag väntar hem mina Sam Edelman Lorissa Stud Detail Toe Heeled Court i färgen nude vilken dag som helst och jag bara längtar tills allt grus städas upp och jag kan matcha den med clutchen Bianca Jane från Marc Jacobs!

Go on, get nude!

 

Bianca Jane, Marc by Marc Jacobs ca 2100:-

Ruben Resin Frame Clutch Bag, Reiss 1300:-
Lani Lock Detail Clutch, Reiss 1300:-

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hei :) Hvilken størrelse kjøpte du Lorissa i? Har du fått de? Jeg er så usikker på størrelsen :S Bruker 37-38 i sko

2011-04-02 @ 20:28:47
Postat av: Silvia

Hejsan!

Jag har fått hem dessa underbara skor, jag beställde i UK7 då jag har storlek 39-40. Dom passar helt perfekt på mina fötter och är så sköna att jag inte vill ta av mig dom! Jag kan lova dig att dessa skor blir ditt bästa köp på länge, Lorissa är så sjukt snygga och bekväma. Jag har många märken i min samling, Louboutin, Dior, YSL, Valentino mm, men dessa tar nog priset!

Happy shopping!

Ps: storlekarna verkar vara halvstorlekar så att UK 7 blir 39,5!

2011-04-03 @ 15:08:43
URL: http://chanelinmydrawer.blogg.se/
Postat av: Malin

Tusen takk for raskt svar :) Nå føler jeg meg mye tryggere på hvilken størrelse jeg skal kjøpe! De er drømmeskoene for meg akkurat nå, jeg bare MÅ ha de :)

2011-04-04 @ 00:27:19

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...