Holistic Silk



Jag vet inte hur länge jag har letat efter en bra sovmask som kan hjälpa mig att somna och sedan vagga mig in i en djupare sömn som jag kan bibehålla för att sedan vakna utvilad. Det finns inte så jättemånga märken som erbjuder kvalitet och design samtidigt som den fyller en funktion och är bekväm att bära när man ska slappna av och sova.
Nu har jag äntligen hittat min framtida sovmask och även ett par tofflor som ska göra koppen en massa gott. Företaget heter Holistic Silk, är baserat i England och ägs av Joanna Weakley som säger såhär om sitt varumärke:
"I created Holistic Silk as an antidote to the fast pace and stress of daily life. Beautiful products, made with love, that inspire harmony, balance and a little inner peace."
När jag tittar på Holistic Silks hemsida blir jag lugn och harmonisk. Vackra produkter för välbefinnande och lugn finns till försäljning och jag kan inte annat än längta till att bära min nya sovmask. Joanna och Holistic Silk har kunder som Catherine Zeta Jones, Ralph Finnes, Isabella Rosellini, Jessica Lange och många fler som tillhör gräddan av kändiseliten och som bär de vackra och bekväma sovmasken och tofflorna bland annat.
Sovmasken finns i flera pastelliga och behagliga färger och är fylld med lavendel för att det ultimata lugnet, stillheten och friden ska infinna sig när man bär masken.
Tofflorna är gjorda i samma högkvalitativa siden med en innersula som består av masserande magneter som ökar blodcirkulationen. Den ger en avslappnande massage som passar perfekt hemma, på yogan, på kontoret, när man reser eller närhelst du vill skämma bort dig själv. Tofflorna får dock inte användas mer än högst 4 timmar om dagen och ej heller användas av gravida eller av dom som har ett högt blodtryck om man inte har konsulterat sin läkare först.
Jag har den lägsta av låga blodtryck och det svartnar mer än ofta och gärna för mina ögon när jag reser på mig vilket är ytterst obehagligt. För mig är dessa tofflor som en skänk från ovan. Sen att alla produkterna är otroligt vackra och titta på och ha omkring sig i hemmet gör ju saken knappast sämre.
Holistic silk har även yogamattor, herr och babytofflor, kristaller bland mycket annat, samt en magnetic wand (magnetiskt trollspö) som både renar och laddar vattnet du dricker med en magnet. Genom att "ladda" vattnet återfår den sin vitalitet och de mineraler som per automatik försvinner i reningsprocessen vid våra reningsverk.
Jag skulle kunna sitta här och skriva om Holistic Silks produkter i en evighet, allt dom erbjuder går rakt in i hjärtat på mig som länge sökt efter stillhet i mitt liv, ett lugn som meditation och yoga bland annat har gett mig. Att nu kunna komplettera med produkter för själen som både är vackra, bekväma och funktionella är fantastiskt. Bara genom att ha en skönt sittande sovmask när jag går till sängs kommer att hjälpa mig och min sömn, och förhoppningsvis återge mig åtminstone lite av min hälsa...

Holistic Silk Eyemask ca: 400:-
Holistic Silk Magnetic Slipper ca: 700:-

Kommentarer
Postat av: Anette

Du kommer bli så nöjd över dina magic slippers & eyemask.

Detta är underbara saker att äga

Innehar yogamattan o den skulle kunna sitta på min vägg!

Vacker som en tavla.

Köp köp köp

2011-03-19 @ 11:08:27

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...