Yesterdays shopping



Jag ber om ursäkt kära läsare för att jag har varit så utomordentligt dålig på att blogga sista tiden. Jag kan egentligen inte skylla på någonting, det har bara inte hunnit blivit av.
Igår kom min syster och hälsade på mig i Västerås och vi hade en jättetrevlig dag. Vi började med att beställa en ny telefon till mig, som jag har berättat tidigare så blev det en iPhone 4. Det kommer ta minst en vecka att få telefonen och jag har redan kontaktat Jimmy Choo butiken i Cannes, dom kommer att skicka den eftertraktade iPhone caset till mig i Mock Croc leather som jag har bloggat om tidigare och suktat efter. I och med det kommer jag inte ha dessa, enligt min mening hutlöst fula bumpers eller skal utan endast en skyddande plastfilm, både fram och bak. Visst finns det snygga skal också men då ska det vara äkta svarowski när det kommer till stenar.
Min lill Sis och jag fortsatte sedan vidare och kollade in lite olika butiker och jag fick ett hett tips av söta Lovisa på Front Row att kolla in på Åhlens och haffa boken Fashionista av Martina Bonnier. Sagt och gjort, en halvtimme senare blev boken min efter en hel del detektivarbete både av mig, min syster och Åhlens personal för att hitta den i bokdjungeln.
Innan vi åkte hem till mig med semlor och bakelser fick jag vårens sötaste T-shirt av min syster med macarons på. Hon hade spanat in den för ett tag sedan med vetskapen att jag älskar dessa pastelliga, franska och bedårande godsakerna. Godis, körsbär, vinbär, cupcakes och självklart macarons pryder trycket på den svagt rosa T-shirten som kommer att vara perfekt till blåa jeans, en svart kavaj och självklart mitt fina macarons halsband från Q-Pot inköpt på KyssJohanna. Tack igen Sis!
I helgen kommer jag att vara upptagen med att leta fram och fotografera kläder, skor, smycken mm som ska läggas ut på systerbloggen My Vintage Wardrobe, Blocket samt Tradera. Imorgon kommer en vän till mig och ska hjälpa mig att organisera om nere i förrådet vilket jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Min mamma och jag pressade in ALLT där efter min renovering i lägenheten och inte ett hårstrå går in numer. Det ska blixtra från min kamera likt en paparazzis då jag fotar allt som ska säljas.
Nu sitter jag med ett glas iskallt vitt och njuter av fredagen. Hoppas att ni gör detsamma!
Jag lovar att jag ska bli bättre på att blogga och glöm för all del inte att kika in med jämna mellanrum på MVW och se vad jag har lagt upp. Det kommer att bli jättefina saker till bra priser. Klänningar, kavajer, skor, väskor, bälten och smycken mm, kanske blir DU den nya ägaren?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...