All it took was a "click"

 

Det är en alldeles vanlig kväll. Du sitter i din bekväma plyschdress i din favvofåtölj framför skärmen med ett alldeles nyligen upphällt glas vin. Du känner dig avslappnad, du har ingen tid att passa och du kan i lugn och ro njuta av det fantastiska vinet som får dig att stressa av ytterligare och inge den där fantastiska vardagslyxen som kan vara svår att slå. Antingen så är du barfota, eller så har du dina mjukaste tofflor på fötterna som du i sin tur låter vila på pallen för den maximala upplevelsen. Kanske har du några bitar delikata praliner bredvid dig där du sitter, och du är redo. Du är startklar för en shoppingtur delux, precis där du sitter, bekväm och behaglig smuttandes på ditt vin. *CLICK*

En hel värld öppnar upp sig för dig som en orgie av shopping, och hälsar dig välkommen när du kommer på besök i din sköna plyschdress.

Är det inte bara fantastiskt? Ett minne blott är svettiga och långa köer, fulla provhytter, skrikande och trötta barn som springer under dina ömmande fötter efter en lång dag i dina favoritklackar, knipande hunger, törst och långt mellan butikerna. Du behöver inte resa till storstäderna för att få tag på det du har suktat efter och du behöver heller inte begränsa dig till din hemorts utbud.

Internetuppkoppling och shopping. Personen som kom på dessa två fenomen och satte ihop det i en mening är ett geni. Det finns faktiskt ingenting som du INTE kan få tag på numer vare sig ens plånbok är liten eller stor.

Idag är dessutom de allra flesta onlineföretag utrustade med utomordentliga förutsättningar för alla konsumenter som shoppar i sin pyjamas, och lockar med både fri frakt och fria returer ifall det skulle hända att man inte är nöjd med sitt köp.

Osocialt? Nej. Bekvämt? Ja. Lungt och skönt, och dessutom med mycket bättre priser än i handeln. Fabulous. Skulle du sakna kommersen kan du fortfarande klä på dig och ta dig ner på stan för att titta på folket och irritera dig på personen före dig i kön.

Jag "clickar" ofta. Att klicka gör mig glad. Ännu gladare är jag när det kommer en avi, och helt galen av lycka är jag när det ringer på dörren och det står en kurir utanför med ett paket i handen. Jag har lust att kyssa honom, bjuda in han på kaffe och visa upp innehållet i min hemklickade försändelse...

 

Dessa vackra saker clickade jag till mig häromdagen. En coctailring, en kuvertväska, ett halsband och en liten gåva till min mamma på mors dag.

All I heard was a "click" that gave a chick like me a kick!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...