Decorate with high fashion

 

Vi obotliga och passionerade fashionistor som äger dyrgriparna och de andlöst fantastiska föremål som både väcker beundran och den där kittlande känslan, vet att det är en synd att stänga in dessa underbara design-skapelser i en garderob.

När vi har spenderat månadslöner för att kunna köpa den där fantastiska handväskan vi har suktat efter, när vi har fått tag på "it"-klackarna som hade kunnat få vissa av oss att offra högerhanden och äntligen får äga smyckena som får oss att glimmra jämte med kristallerna, vill vi ju självklart se dom även efter att vi har tagit av oss dom. Hemma.

Homestyling med high fashion som accent är ett fenomen som växer alltmer och bortom stylade sidor i dyra magasin med blänkande sidor som landar tungt på våra dörrmattor. Meningen är inte att vi ska göda vår lathet och inte plocka undan efter oss själva efter att vi har rivit ut halva innehållet ur vår garderob i jakten på det perfekta plagget en måndagmorgon, utan det minutiöst avvägda, slentriant medvetna stylingen med ett öga för detaljer.

Själv skapar jag stilleben av utvalda smycken och skor som är nya för säsongen, främst i sovrummet där jag har min stora garderob, men jag har även väskor och kläder som hänger framme för att ge mig inspiration i mitt dressingroom. Jag lämnar mina fashion statements framme medvetet i jakt på nya kombinationer och självklart även för att njuta av den häpnadsväckande designen som mer än ofta får mig att tappa andan. Jag älskar att stanna upp när jag går förbi för att ta och känna på mina vackra skapelser och känna mig tillfredställd över att vara den lyckliga och passionerade ägarinnan över dessa skatter.

 

Bilderna är tagna hemma hos Sara Riff, Director of Entertainment at Jimmy Choo.


Kommentarer
Postat av: Laila

Exakt - huvudet på spiken! Och kul att du är tillbaka.

2011-05-24 @ 23:10:06

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...