Whimsical china

 

Med mitt brinnande intresse för både inredning och mode är jag ständigt på jakt. Ögonen letar febrilt efter nästa pryl, möbel eller detalj som kan lyfta eller framhäva min personlighet, eller ge mitt hem en kick av den extraordinära sorten.

Det är så fantastiskt att stöta på en design, ett märke eller en pryl som kan fylla den kreativa ådran i mig med gränslös inspiration och habegär. Det var just detta habegär och kreativt färggranna explosion som det holländska företaget PIP Design dukade upp för mig en vanlig fredagseftermiddag.

Den lilla, uppnosiga och söta fågeln som kaxar upp sig på kaffemuggarna fick mig på fall. Storbystad står han där på den sagolika designen med den galna färkombinationen som utgör charmen på detta porslin.

Jag blev kär i denna serie trots att den egentligen inte passar in hemma hos mig. Det var dock just det faktumet som fick mig på fall och som jag älskade så mycket, att få vara helt galen när jag serverar kaffe eller te ur denna servis i mitt annars stiliga, klassiska och eleganta hem. Krocken mellan de olika stilarna är just det som utgör det fashionabelt genomtänkta i ett hem och en inredning. Att våga blanda och stå för mixen som i sin tur representerar personen som är den enväldiga härskarinnan i det hemmet är hemligheten.

Min personliga favorit förutom kopparna med de bedårande kaxiga fåglarna är kakburken, som med det klassiskt kinesiska mönstret ger mig en doft av den forna Mingdynastin och de asiatiska vindrana som jag avgudar. Även skålarna får mitt hjärta att göra extra glädjeskutt och får mig att längta efter söta jordgubbar med grädde och en stor portion kärlek...

Behöver jag ens berätta att jag har lagt in en liten beställning? Nej, jag förstod väl det.


Serien Lovebirds och Chinese Rose från PIP Design hittar ni bland annat på onlinebutikerna House of Hedda och Syster Lycklig, priserna är från 79:- och uppåt.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...