The Chinese Wolfberry


I denna förpackning har ni en tickande hälsobomb. Det här är det fantastiska Goji-bäret som också kallas för "den röda diamanten". Kärt barn har många namn sägs det, och detta bär kan bli ditt käraste tillskott i din vardag. Gojibäret innehåller 18 olika aminosyror, de flesta av dom är livsnödvändiga. Den är fullproppad med viktiga mineraler såsom zink, järn, kalcium, selen och hela 21 spårämnen, och är till bredden späckad med atioxidanter som ger mycket hög ORAC* poäng. Mat med hög ORAC-poäng har massor av positiva hälsoeffekter, bland annat när det gäller att motverka sjukdomar och motverka åldrandet. Antioxidanterna i Gojibäret motverkar helt enkelt den skadliga inverkan som de fria radikalerna har på våra celler.
Traditionellt har Gojibäret använts i mer än 5000 år i den kinesiska läkekonsten för att behandla smärta, värk, synproblem, huvudvärk, impotens, njur-och leversvaghet, lugnproblem, depression, allergier, sömnpoblem, diabetes och mycket mer. Gojibäret har 500 gånger mer antioxidanter än apelsiner, 10 ggr mer än blåbär, 3 ggr mer än granatäpplen, 4 ggr mer än körsbär, den har 3 gånger mer järn än spenat och förutom att den är en utmärkt proteinkälla, innehåller den mer än 20 vitaminer och mineraler som kroppen behöver för optimal hälsa och vitalitet.
Jag tror att jag vid det här laget har gjort min poäng när jag säger: Ät detta bär, det är en investering för din hälsa livet ut. Den kan njutas på många sätt, som snacks, i frukost-müslin, i smoothies, ha dom i te eller sallader, eller gör en Goji-juice. Lägg de torkade bären i blöt över natten och mixa dom sedan till en slät puré som du späder med en annan juice. Min personliga favorit är dom som är doppade i yoghurt eller mörk choklad. En näve om dagen och jag är laddad med nyttigheter. Faktum är att jag äter en lite högre dos när jag är förkyld eller fysiskt svag och jag blir frisk mycket snabbare. Det är det glada bäret som upptäcktes vid Himalayas sluttningar där människorna i samhället levde långt över 100 år utan gråa hår. Behöver jag säga att de åt den röda diamanten? Nej, skulle inte tro det. Så ut till Naturapoteket nu, välj den sorten som passar din livsstil och ÄT!

*ORAC - betyder Oxygen Radical Absorption Capacity och är en analysmetod som mäter hur mycket antioxidantaktiviteten är i 100gram livsmedel.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...