Stella McCartney Summer 2011








Stella McCartneys sommarkollektion är oerhört avskalad och enkel, förutom det stora citrusmönstret på både klänningar och kavajer. I övrigt är den mycket modest med enkla linjer och dova färger och det är inte så mycket som sticker ut. Det som glädjer mig att se är att det bärs kavaj till vart och varannat, klänningar som byxor och det älskar jag! Det lyxiga i denna kollektion är helt klart sidenklänningarna med hög slits som jag också gillar väldigt mycket. Beskåda de enkla jeansplaggen som för tankarna till det glada 80-talet förutom att de hiskeligt stora axelvaddarna här lyser med sin frånvaro. Vissa av jeansplaggen är så enkla i designen att den som kan hantera en symaskin, lätt kan åstadkomma likvärdiga plagg. För mig är dessa plagg dock ingen hit, det känns lite väl formlöst. Däremot skulle jag inte tacka nej till de långa sidenklänningarna, den svarta glansiga kostymen på sista bilden samt alla kavajerna, inklusive den som ser ut som att en citrusodling har exploderat på.
Jag har min svarta älsklingskavaj från BLANK som ser väldigt lik ut i skärningen och designen som jag kommer att använda flitigt under vår och sommar till i stort sett allt, för att inte glömma min vita kavaj med svagt, svagt rosa slag i siden från Tiger. Härliga tider framför oss, om det bara kunde bli vår nu!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...