Spring shopping spree



 

Vårsolens härliga strålar framkallar en känsla av att man är fri och lyckokänslorna i kroppen bubblar i takt med isen som smälter och droppar från taken. Det är ju inte mer än självklart att vi fashionistor vill uppdatera och fylla våra garderober och make-up väskor med vackra pastellfärger, nya och lätta plagg och återuppfinna oss själva efter en lång och kall vinter. Det är nu dags att sköta om sig själv, sina händer och fötter som tittar fram ur de tjocka handskarna och trånga skorna.

Jag var på jakt efter en korallröd färg till mina tånaglar vilket visade sig vara en svårare mission än vad jag kunde föreställa mig. När jag bestämmer mig för något ger jag mig inte i första taget så jag sprang upp och ner på stan, in och ut ur varje butik som kunde tänkas ha den nyansen som jag ville ha från Estée Lauder. Dagen innan fanns den precis överallt i hela stan men när jag äntligen skulle ha den så var den bara puts väck. Estée Lauder hade kallat tillbaka alla sina nagellack för att byta ut dom till en helt ny kollektion. Snacka om otur. Mitt favoritmärke Chanel hade inga lack ens i närheten av den nyansen jag var ute efter så efter mycket om och men blev det O.P.I´s nagellack i en härligt vårig korallröd nyans som är döpt till Cajun Shrimp och som jag är mycket nöjd med.  Fotbad och en pedikyr, sen känner jag mig som en ny människa!

Mitt paket från By Malene Birger hade också anlänt med den otroligt snygga blusen jag bloggade om nyligen, samt ett fantastiskt doftljus döpt till Papillon de Nuit, nattens fjäril.
Jag hittade även ett statementhalsband i silver med stora rökfärgade kristaller frår Glitters Top Collection! Såhär skriver Glitter i sitt pessmeddelande: Origami, kalejdoskop och geometriska former står i fokus i Glitters nya kollektion av Top Collection. Bleka toner, plexiglas och metall i kontrast till kristaller skapar ett modernt och samtida uttryck och syns på många smycken i Top Collection. Glamour och attityd i snygga kombinationer med guld och silver ger det eftersträvade uttrycket!
”Vi ville skapa en kollektion för den kräsne fashionistan och som sticker ut över det vanliga sortimentet” säger Marcela Cubura designchef hos Glitter.
Inspirationen till de överdimensionerade, iögonfallande smyckena är hämtad från molekylär teknologi och arkitektur. Halsbandet är helt fantastiskt, tänk att den dagen skulle komma då jag shoppade på Glitter!
Enligt mig är det ett måste att matcha en ny garderob med en ny och fräsch make-up för en perfekt harmoni. Jag har länge sneglat på Clarins NEO-pastelles med sex vackra ögonskuggor och en eyeliner i kakform som är en perfekt palett att ha i sminkväskan, så nu blev den min. Jag har så otroligt mycket skuggor i lika många separata askar men i ärlighetens namn tycker jag att det blir jobbigt att hitta allt när jag ska sminka mig i min stora sminkväska. Just därför är denna palett ett kap, allt i ett! Paletten är i limited edition så kuta till närmaste återförsäljare och bli ägarinna till vårens snyggaste färger!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...