Gold in a bottle

 

 

 

Jag har verkligen tröttnat på huden i ansiktet som fullständigt ger upp när det är blåsigt, kallt och torrt ute. Det kliar och spänner, blir torrt, flagnar och spricker och är fruktansvärt oglamoröst och obehagligt.

Jag var inne hos mina vänninor på parfymeriet som dom jobbar på och frågade om det fanns någon mist eller fuktspray som kan ge mig den boost jag behöver. Utbudet bland de fina märkena var dock mycket glest. Jag testade en fuktspray från Clarins men den doftade starkt av alkohol och det är ju knappast det jag är ute efter. Den ratade jag på en gång. Det andra märket som hade en produkt som jag dessutom gillade var Kanebo, men de måste ha stoppat flytande guld i flaskan för priset var utmattande bara att uttala. 710:- för en spray som visserligen kändes skön, motverkar åldrande och återfuktar, men kom igen, jag har roligare saker att lägga pengarna på.

Jag gjorde noggranna efterforskningar när jag kom hem och var jag än letade och hur mycket jag än läste så återkom endast en produkt. Avéne Thermale Spring Water. Den är hyllad bland kvinnor och det har bloggats friskt om denna produkt som har fått full pott i alla tester, offentliga som privata. Det står bara bra saker om detta källvatten som kan användas till hela kroppen, för att inte tala om mitt ultimata problemområde, ansiktet.

Avéne Thermale Spring Water är gjort på 100% källvatten och är en fuktspray som är omedelbart lindrande mot eksem, torr och stressad hy, brännsår/skada, irriterad hy efter rakning, laser mm.

Fuktsprayen är rik på silikater som mjukgör och skyddar huden, den är rik på spårämnen som zink, koppar, selen och järn bland många andra, och är fri från färg, smak och doftämnen. Den har dessutom obegränsad hållbarhet på grund av den unika och sterila förpackningen. Gasflaskan ger en jämn och fin dusch över hela ansiktet.

Vi sitter ju så mycket framför dataskärmar som också torkar ut och det svenska klimatet gör att denna flaska borde vara ett måste i varje badrumskåp och handväska. Den går alldeles utmärkt att använda över make-up och fixerar den samtidigt som den återfuktar och lugnar. Make-up penslar kan sprayas med fuktspayen för att applicera ögonskuggor mm.

Så kommer vi till priset. Produkten finns på varje apotek och kostar 99:- (!). Det kallar jag prisvärt för  en oumbärlig produkt som kan användas året om!

Spraya 20-30 cm från ansiktet och låt verka i några minuter innan du baddar av överskottet. Har man en riktig problemhy finns det en mask att köpa, också från Avéne som ska läggas över ansiktet och sprayas med källvattnet. Masken ska sitta på i 15 minuter och återfuktas med en dusch då och då för att inte torka ut. Sprayen verkar då mer djupgående och ger en bra bas för en vacker och återfuktad hy. Det kallar jag guld på flaska!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...