Oh la la, je suis en attente pour l'indulgence ce vendredi



Kontraster berikar våra liv på det mest uppfriskande sätt. Jag fick ett samtal sent ikväll från min vän i Stockholm, där jag stressat svarade medans jag hade huvudet i resväskan i febrilt uppackande. Efter lite utbyte av våra senaste dagar då både han och jag har haft en del att berätta, kom frågan från honom: Vad gör du imorgon? -Tja, vad gör jag... Jag hade precis kommit hem, hade planerat att vara hemma i helgen och bara njuta av att jag är just det, hemma.
Mitt trevande svar var inte direkt vattentätt och det la min kära vän märke till, då han bestämde att "this is as good time as any", du kommer hit imorgon så ska vi gå ut och ha kul. Ja, man tackar! Vi hade som bekant planerat det länge men det hade kommit saker emellan som har gjort att vi var tvungna att skjuta upp det.
Så kära vänner, jag ska få åka till mitt älskade Stockholm imorgon och göra Stureplan. Så otroligt kul det ska bli. Kontrasten ligger just häri, att efter att ha tillbringat flera dagar ute i ingenmansland i mjukisbyxor, fullkomligt frånvarande av smink, lyx och glamour få klä på mig mina klackar och fixa iordning mig för att få en underbar kväll i vår vackra storstad. Läppstiftet på och håret på plats, äntligen ska jag få känna mig som en kvinna igen istället för en insnöad skogsmulle.
Dagsformen imorgon är givetvis avgörande, men jag tänker ha en brun skinnkjol i mjukaste skinn, en tunn stickad tröja i guldtråd, gråa heltäckande strumpbyxor, gråa höga mockaboots med fransar, smycken från Lara Bohinc, svart ullkappa med rävpäls från Max Mara och LV:s Manhattan eller en Gucci clutch.
Vi ska dricka drinkar runt Stureplan, äta underbart gott på East där dom gör den bästa tonfisken enligt min mening, kanske ta några nigiri till förrätt och njuta av livet. Efteråt har vi hela stan för våra fötter, men den första anhalten blir Hotel Anglais och deras underbara drinkar, resten visar sig. Jag har ingen större lust att trängas så vissa ställen är uteslutna som tex Riche. Får se när jag nuddar kudden imorgon natt, jag ser fram emot en njutbar kväll i gott sällskap.
På lördag ska jag ta mig till bageriet Petit France och personligen dra dom i örat för att dom inte levererar mina älskade macarones utanför tullarna, och kanske ta med mig ett lass pastelliga drömmar hem så att jag kan njuta resten av lördagen hemma samt första advent med franska delikatesser istället för lussebullar.
Älska kontraster och älska spontanitet. Jag kommer sitta på ett tåg till Stockholm imorgon, fast jag svor att jag inte skulle sitta på det försenade eländet på länge, men jag vet att slutdesinationen får mig att må mer än bra. Bon soir Stockholm, qu'est-ce que vous avez à offrir?

Kommentarer
Postat av: cisarua

Hi would you mind letting me know which hosting company you're utilizing?
I've loaded your blog in 3 completely different web browsers
and I must say this blog loads a lot faster then most.

Can you recommend a good internet hosting provider at a fair price?
Thank you, I appreciate it!

2015-01-14 @ 16:38:10
URL: http://goo.gl/enShU3

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...