How is your connection?

Det har kommit till min kännedom att min bloggsida är seg att ladda upp. Upplever ni alla samma sak? I så fall är det ju hemskt tråkigt att ni som besöker min blogg inte ska kunna få dom senaste uppläggen med ljusets hastighet. Självklart beror det ju på vilken uppkoppling man har, men det ska inte behöva dröja länge innan ni ser bilderna och inläggen.

Jag ska göra mitt bästa och dyka djupt i detta problem, och göra allt för att ert bloggbesök blir till en angenäm upplevelse varje gång.

Jag ska fråga dom kunniga och tekniskt begåvade att hjälpa mig besvara denna fråga fortast möjligt. Håll ut så länge, och jag hoppas ändå att just ditt besök ska bli en upplevelse för antingen sinnerna, inspirationen ,eller bara ge dig avslappningen vi alla kan behöva ibland.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det behöver inte vara själva uppkopplingarna som gör att det går segt. Det är en massa javascript som ska köras och processas klart. Det laddas bland annat saker från Twitter också. Statistiken här på blogg.se verkar också sega ner det en del i början innan allt är laddat.

Sen har du en hel del inlägg på samma sida. Testa att ändra så det blir veckovis eller kanske tio inlägg på varje sida och se om det går något snabbare.



Nu vet jag inte hur många eller långa kommentarer du får men försök att tona ner fjärilen som finns här i rutan man skriver om du vill. De mörka delarna på den gör att det blir svårt att se vad man skriver.

2010-11-11 @ 00:01:37
Postat av: Silvia

Tack snälla du, vem du nu än är! Jag märker att det är mycket problem med hur sidan laddas och hur lång tid det tar. Vissa säger att det har med någon sorts Aktiv X control eller nåt. Känner mig mest bara förvirrad.



Jag vet inte hur man gör för att få bara 10 inlägg, eller veckovis. Har du någon aning om det? Jag vill ju att upplevelsen när man ska besöka bloggen ska vara så smidig som möjligt. Därmed vill jag inte göra avkall på kvaliteten, och hoppas att dessa kan sammanföras på bästa sätt.



Jag ska göra om fjärilen så att man ska kunna se bättre när man skriver en kommentar.



Tack igen för din kommentar, och jag hoppas att du läser detta och kanske kan hjälpa mig vidare.



Silvia

2010-11-11 @ 02:32:35
URL: http://chanelinmydrawer.blogg.se/
Postat av: Elin

Märker att din sida är jätte seg, min är inte de! kan bero på designen som tar långt tid att ladda upp. pröva en annan design. det är mitt tips!

2010-11-11 @ 12:33:22
URL: http://pedant.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...