Please Santa, I´ve been a good girl




Då var det dags igen att låta världen veta vad jag suktar efter just nu. Jag vill ha paket i vackra färger och fina dekorationer. Min syster är mycket duktig på att lägga ner tid på att slå in julklappar och presenter med känsla. Vackra band, fint papper och kort skrivna för hand i kalligrafi. Själv köper jag svindyrt papper, min favorit förra året var papper med struktur i vackra färger och med sammetskänsla som jag hittade på Hans Mikaels i Stockholm. Jag måste dock säga att jag var rätt duktig själv förra året. Jag satt en hel dag och kladdade med lack och stämplar och med att skriva rimm (!) med guldpenna på fint papper.
Jag har i tidigare inlägg lagt ut en massa mer om vad jag vill ha från tomten i år. Här kommer påfyllningen. Det är dessa prylar jag vill finna när jag har prasslat färdigt och slitit sönder allt omslagspapper.
Boudoir tofflor med fluff har länge varit på min önskelista. Kanske inget jag skulle strutta runt med en stressig morgon, men tänk så vackert att ha dessa stå givakt och vänta på mig vid sängen en skön slappmorgon. Ta mina varma fossingar och klä på mig fluffet för att gå ut i köket och sätta på kaffet. Fabulous baby!
En sovmask är ett måste för mig, jag sover vansinnigt mycket, jag behöver vila och jag ogillar starkt när dagsljuset stör mig en trött och sliten dag. Jag önskar mig denna från daydream, den är syndigt svart att ta med mig in i min prinsess säng, den perfekta balansen, som det ska vara. Framförallt är den mjuk och är i bra kvalitet, jag kan inte säga samma sak om dennes föregångare som jag panikartat plockat på mig på H&M. Syftet är att hålla ljuset ute, och INTE färga av sig på mina örngott eller skava i ansiktet.
Mitt hem är full av kuddar, men jag får plats med en eller två till. Speciellt dessa i leopard, klassiskt och elegant att slänga på golvet eller i fåtöljen.
Jag tror knappast att jag behöver berätta varför jag vill ha dessa ballerina skor från Chanel. Det säger sig självt. Ett par blåa jeans, en vid skjorta, mitt Chanelbälte (klassiska chain) och dessa ballerinas. All set.
Jag erkänner, jag är lampoman, men jag måste ha den här lampan. Jag måste få vila ögonen på drivveden som underredet består av när jag sitter och skriver och behöver hämta inspiration. Jag vill ha den i mitt fönster. Så vackert, så stilrent och så elegant.
Jag är alldeles jätteförtjust i Kokeshi dockor. Kolla in denna söta lilla japanska trädockan. Är han inte helt bedårande? För mig är dessa dockor en blandning av lekfullhet, hantverk och en bit av japansk historia.
Så nu har jag gett tomten nåt att bita i, det kommer fler önskelistor som för övrigt är menade även som inspiration. Vi kan väl aldrig få nog av vackra saker?

Wassoi Festival Doll, www.kokeshidesigns.com 250:-
Daydream Lace Black Rose Eye Mask, www.evincecosmetics.com 189:-
Kudde Gepard, Åhléns 199:-
Ballerina, Chanel
Lampa Aspen, MIO 2500:-
Romance Feather Boudior Mule Slippers, www.boudoirbrasplus.com 275:-

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...