Psst....


Jag vill bara viska till alla där ute att det finns en smak som alla kvinnor behöver uppleva. Det är smaken av macarones. När läpparna nuddar det sköra och spröda skalet, när tänderna smälter igenom och tungan får uppleva den utsökta smaken av denna ljuvliga fyllning upplevs klimax.  Doften, färgen och smaken utgör den ultimata njutningen för alla kvinnor. Vem behöver män när vi har dessa godsaker att frossa i? Jag har hela fyra stycken kvar innan denna lass av macarones förflyttas till den ljuva historien. Men bara till nästa gång. Jag hade oturen att behöva äta alla ikväll (det är ju så synd om mig), för imorgon väntar nog en resa till skogarna och nomadlivet. Jag får sitta uppe så länge jag orkar och njuta av vinet och dom sista älskade delikatesserna innan jag beger mig ut på en resa i avskalat format. Inget extravagant, inga smaksensationer, inga större upplevelser, bara skog, snö och skog, har jag sagt skog (?) så långt ögat når. Vila och lugn förhoppningsvis är min önskan.
Men innan den karusellen drar igång är det några pastelldrömmar kvar och så är även saften och sötman från den ädla druvan, vindruvan.
Mon bien-aimé, viens á moi... Min älskade, kom till mig...

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...