The holidays are coming



Idag är det skrämmande nog bara 1 månad kvar till jul. Jag fattar inte vart tiden tar vägen, ibland känns det som att mattan bara rycks undan mina fötter. Redan nu har hysterin startat igång, på facebook dividerar mina vänner om stakarna ska fram redan nu, det bakas febrilt, årets julglögg ha de flesta redan förbrukat några flaskor av och i fönstrerna hemma ser jag att en och annan julslinga åker fram på balkongerna.
Själv får jag ångest av julen. Speciellt detta år. Jag vet delvis varför, å andra sidan så borde jag ha blivit van vid detta laget, det är ju samma varje år.
Mörkret och kylan har gjort mig helt paralyserad det här året. Min kropp har fortfarande inte ställt om till årstiden och all kyla, isblåst och snöstorm. Jag vill bara gå i ide. När jag går utanför porten känns det som att jag går rakt in i en vägg som vårt klimat så generöst bygger upp där ute.
Jag är medveten om att jag låter negativ, nästan lite tröstlös, men jag vet bara inte hur jag ska komma i stämning. Nån som har några tips? Finns det någon mer som känner såhär?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...