Therapy for the mind



Det är fantastiskt att skapa med händerna, skapa ur lust och att få göra det i sin favoritdivan förstärker lugnet och kreativiteten till sinnerna. Jag tänker skapa denna kalla vintersäsong, både i mitt skissblock, skapa av tyg, garn och med färg, det är bara fantasin som sätter stopp på vad det kan bli.
Under hela min barndom har kvinnorna i familjen stickat. Tröjor, halsdukar, mössor och annat smått och gott till familjemedlemmar, vårt hem och till och med till min Barbie-docka producerats, stickats, virkats och broderats. Jag kommer från landet där folkloren är stor, vackra dukar och broderier är en del av vår livstil.
Denna vinter ska jag vara min egen terapeut. Jag ska sitta i min schäslong under min sköna pälsfilt, med musik samt min artificiella eld på min flatscreen och sticka. Vilken frigörelse det är för hjärnan! Jag måste skryta lite med att jag knappt behöver titta när jag trollar med garnen från den ena stickan till den andra, så för det mesta ser jag en bra film samtidigt. Konstigt nog slappnar min hjärna av på det mest fantastiska sätt och jag finner lösningar på problem som jag inte kunde lösa tidigare, utan att ens anstränga mig. Det bara kommer av sig självt. Fingrarna och händerna jobbar och jag slappar. Underbar kombination.
Jag vet inte vad jag ska sticka. Jag bara känner att jag måste. För skapandets skull och för min skull. Det är där företaget WOOL AND THE GANG kommer in. För känner du bara att du har en törst efter skapandet men saknar fantasin så finns dessa färdiga kit med garn, stickor och mönster att klicka hem, enklare än så kan det knappast bli. Du blir din egen designer och får terapi på köpet. Framförallt så kan du bära det du har skapat med stolthet och veta att du är unik i det du bär, ingen annan lägger en maska som du gör.
Har du däremot fantasin, ta fram mormors gamla stickor och njut av lugnet. Charmen ligger i att det blir som det blir, det är du som skapar och du är unik.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...