Un carré Hermés



Hello you lovely orange! Jag samlar, oj vad jag samlar på dessa underbara platta oranga askarna med brunt band. Jag känner mig alldeles pirrig i kroppen, fylld av lyckorus när jag öppnar dessa askar. När jag lyfter av locket med vördnad och känsla exploderar känslan till eufori. Inuti denna ask finns den mest delikata av sjalar. I den finaste siden du kan tänka dig. Handgjord och designad med omsorg och kärlek. Varje sjal trycks omsorgsfullt färg för färg, en i taget tills motivet föds fram och blir till vackra målningar. När jag sedan tar ut denna sjal och viker den på Hermés vis och lägger den runt min hals är höjden av lyx uppnådd. Len, varm och luxurös är denna klassiker. Och jag bara älskar mina. När jag skjuter glasdörren till min garderob åt sidan uppenbarar sig dessa askar uppradade på varann, dom bara lyser på det svarta hyllplanet och viskar frågande: "Est-ce que tu m'aimes?" och jag svarar " Je t'aime beaucoup, tu serais toujours dans mon coeur"...
("Do you love me? och jag svarar " I love you very much, you will always be in my heart")
Det är min kärleksförklaring. Sen knyter jag den klassiska Hermés knuten och bär den till en vit topp blåa jeans och en svart kavaj. På sommaren gör jag en blus av den och bär den till en svart kjol. Denna skapelse ska vara den i min outfit som ska göra sitt statement. Inget ska få ta ifrån den stjärnglansen som denna scarf förtjänar.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...