The city + me = Love, everlasting love



Jag är kär, fullkomligt upp över öronen förälskad. Vem kan det då vara som har fått mig att känna så? Jo, det är den otroligt vackra, härligt underbara, underbart fartfyllda, obeskrivligt mångsidiga och pulserande storstad, Stockholm. Sveriges kungliga huvudstad och stolthet. Det är helt obeskrivligt det jag känner när jag kliver av tåget och står på plattformen på Stockholms Central. Jag känner lugn. Jag känner mig tillfreds och jag känner mig hemma. Det är kanske konstigt tycker ni, hur man kan känna lugn i detta kaos och myller av bilar och människor, ljud och fart. Men ni förstår, det är ju det jag älskar.  Jag känner att jag kan slappna av och vara den jag är. Vara den jag vill vara. Storstads-tjej som jag är född till och som har tillbringat sina första steg i en myllrande och pulserande europeisk huvudstad känner jag mig hemma där jag en gång började. Det är kärlek.
Idag var jag i vår vackra huvudstad. Jag fick äran att få vara med på ett inspirerande möte som ska få mig dit jag vill. Med mycket fokus och engagemang ska jag försöka nå mina mål. Det sprudlar i min trötta kropp, jag  har kännt mig så kreativ den sista tiden som jag aldrig gjort förr. Att få träffa inspirerande människor som brinner för att lyckas sätter eld i baken på mig. För några minuter känner jag mig som en raket som är ready to launch. Sen kommer mognaden i mina erfarenheter fram och jag inser att man är sin egen värsta fiende. Om du vill nåt, riktigt mycket, då lyckas du. Då ska du inte tillåta något eller någon sätta käppar i dina hjul. Tro på dig själv, och då gör alla andra det. En mycket enkel ekvation. Våga sticka ut, och låt ingen bestämma över dig. Var egen, våga ha din karaktär, stå upp för det du tror på och resultatet blir att du lavinartat får med dig människorna en efter en.
Have faith. Be powerful. Be your own best friend.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...