Des choses nouvelles pour le printemps pour moi



Tänkte härmed presentera det nya paret boots och den nya clutch som är på väg hem till mig från London för att uppdatera min garderob en smula. Vad skönt det vore om all snö bara kunde försvinna och allt grus kunde städas upp. Jag har så många fina par skor och boots som behöver se dagens ljus, och nu kommer ett par till!
Clutchen är jättesnygg, utformad som ett modemagasin från märket Paparazzi och heter Molly Manhattan Magazine Clutch. Jag tycker att det är så skönt praktiskt och oerhört kvinnligt att använda en clutch istället för en väska som är stor eller klumpig, speciellt på restaurander och i barer. Bara att ta den i handen när man går och stoppa den under armen om du behöver dina händer.
Jag har en bild av kvinnligheten personifierad som jag fortfarande tänker på, och det är Sharon Stone alias Cathrine Tramell i filmen Basic Instinct. Hon är så otroligt kvinnlig och använder sin kvinnlighet på ett ytterst fascinerande sätt. Speciellt en scen fastnade i mitt minne, fast året var 1992 som filmen hade premiär och jag bara var 14 år. Vid närmare eftertanke så fick jag med all sannolikhet inte ens se filmen förrän jag var 16. I vilket fall som helst är det scenen där hon sitter i baksätet på en polisbil och hon tar fram ett etui ur sin clutch som hon har sina cigaretter i. Sättet hon öppnar etuiet med sina perfekt manikyrerade naglar, som hon för cigaretten till munnen och tänder den är häpnadsväckande. Fullkomligt utstuderad kvinnlighet i sin bästa form.
Jag vill härmed belysa den kvinnligheten som olika feminina atteraljer kan skapa för oss kvinnor. Som hur vi för oss, hur vi pratar och vad vi bär. Jag var så ung när jag såg filmen och den scenen just, men den gjorde ett sånt starkt intryck på mig att jag redan då, i övre tonåren visste, att vara kvinna måste vara underbart, och att när jag sedan blir vuxen ska jag sträva efter att bli en kvinnlig kvinna med allt vad det innebär.
Allt man behöver ha med sig är sitt kreditkort, sitt läppstift, glans, nycklar och sin mobil och då är en snygg clutch det enda man behöver! Och så klackar, klackar givetvis!
Förhoppningsvis får jag mitt paket i slutet på denna vecka, jag längtar efter att se dessa snyggingar och hålla dom i handen, för att inte tala om bära dom på en solig vårdag när gruset är ett minne blott!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...